Wat, alweer een quartz duiker?

Ja, weer geen automaat, maar een Seiko SBBN007. De Tuna. Gevonden op TZ-UK. Met een saffier glas, nieuwe batterij en WR-test. Het horloge is onderweg, hopelijk volgende week binnen.

Menno

Foto’s van de verkoper. Maar dat blijkt wel: zijn naam staat onder de foto’s.

Vet!!!

Ben beetje jaloers…:wink:

niks mis mee, een wonderschone klok(tu) veel draaggenot.

Zo’n horloge maakt elke discussie over quartz versus automaat volkomen overbodig. Één van de mooiste duikers die Seiko heeft gemaakt. Ongeevenaard qua uitstraling en charisma.

Stoere klok! (tu) Maar tja, ik heb ontwenningsverschijnselen :+

Van harte gefeliciteerd met dit pracht horloge!! Veel draag en kijplezier!!

Groet, Justin

Quartz is onvoldoende gewaardeerd.

Veel mensen zijn van mening dat alleen mechanisch telt.
Nu ben ik van oordeel dat mechanische horloges prachtige stukken techniek kunnen zijn, maar ook bij quartz kan dat het geval zijn.

Ik praat dan niet over 1 jewel ultra-cheape quartzjes in reclamehorloges, maar over de high end quartz.

Als je ziet hoe de volledige geartrain van een JLC-quartz, of een Breitling of Omega is gejewelled en afgewerkt, terwijl er zaken als temperatuurcompensatie zijn ingebouwd, dan verdient quart meer credit dan het vaak krijgt.

Ook de high-end quartzchrono’s verdienen aandacht: de X33 (en daarvoor de Seamaster Multifunction), de Breitlings met hetzelfde uurwerk, maar ook de speciale chronografen met tot wel 27 jewels, diverse motoren (al dan niet met digitale subvensters) en de - inmiddels uit productie gegane - IWC/JLC Mecaquartz worden eigenlijk tekort gedaan.

Dat brengt me uiteindelijk bij deze Seiko: een zeer betrouwbare duiker met een zgn. “High-torque” quartzuurwerk met volledige lagering d.m.v. jewels.

Ongetwijfeld ga je hier veel plezier aan beleven, van harte!

Erg fraai en dat hij quartz is doet daar niets aan af!

Proficiat. (tu)
Zie ik het goed dat de dagaanduiding in het Japans is of heb ik een brilleke nodig? ::o

Nice catch (tu)

En dat ie quartz is maakt 'm enkel meer toolwatch :wink:

Mooi, er staan er op dit moment nog twee op TZ-UK, naar 1 net een pm gestuurd.