Wat de gek er voor over heeft

Je kent ze wel, van die plakmerken met gigantische recommended retail prices waar een gigantische korting op komt, zodat je een koopje kunt scoren. Mits je binnen 24 uur beslist.

Of 48. Of 72. Of 96. Of een willekeurig later tijdstip :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Maar je hebt ook van die collectors items. Zo werd ik nog maar eens door eBay er op geattendeerd op een limited CTU G-shock https://www.ebay.nl/itm/123301585911?ul_noapp=true

Gelukkig had ik de mijne al een paar jaar geleden al gescoord. Misschien tijd om em maar te gaan verkopen :clown_face:

Jullie kennen er vast ook nog wel een paar :sweat_smile:

2 likes

Zohe, goud in handen. Ik vond 100 euro voor zo een klussershorloge al veel.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Gissen is natuurlijk of de prijs blijft stijgen.

2 likes

Platgepoetste vintage Seiko’s 5, wist je dat niet? Deze kenner heeft ook wel Seiko’s 5 van $1800

Ik heb er eens op rondgezocht. Hij zit ook op chrono24 onder de naam GMT Sky, met een Seiko 5 van €2654.-:

Verkoopt niets zeg je? “VIVIDLILY International Vintage Watch Company IVWC, Beverly Hills, California USA. Over 30 years of experience & 1,000 s of Satisfied Customers Worldwide. Featured brands include Omega, Rolex, Cartier, International Watch Company IWC, Patek Philipp” (Philipp ja).
De eigenaar heet kennelijk Rajiv Agrawal, dus kan er wel een linkje met India zijn.
Wij WIS zijn hier de nuttige idioten. De Seiko liefhebbers hier voorzien de markt van Seiko’s 5 voor prijzen een eindje onder nieuwprijs van een Seiko 5, terwijl de werkelijke waarde, op de echte markt, een factor 10 à 20 hoger ligt. :stuck_out_tongue_winking_eye: Namelijk: Vividlily heeft 11442 verkopen gepleegd op ebay, met 100,00% feedback!
Vividlily valt kennelijk onder de paraplu van IVWC, met :

Weinig discussie hierover in de horlogewereld, alleen dit draadje op WUS over een platgepoetste redial Seiko quartz Chrono van $1000:
https://forums.watchuseek.com/f21/clockwork-orange-7a38-7020-dial-repaint-seller-vividlily-ebay-2837626.html

“Wat de gek er voor geeft” inderdaad, maar die vraagprijzen zijn iig opmerkelijk. En belachelijk.

1 like