In een ander topic waar men vraagt waar een bepaald horlogemerk te koop is lees ik het volgende:
Persoonlijk kan ik érg slecht tegen dit gedrag. Zelf heb een tijd bij een computerbedrijf gewerkt waar klanten mij om advies vroegen over bepaalde hardware om daarna te vertrekken met de mededeling dat webwinkel X goedkoper is. Dat ze alleen maar om advies waren gekomen. En niet de intentie hadden om wat te kopen! Intussen ben je wel een uur met die mensen bezig geweest. Uiteindelijk hebben we de particuliere verkoop gestaakt. We schoten er niets mee op.
Een fysieke winkel heeft kosten aan een pand en personeel die in de marges verwerkt zitten. Een webwinkel heeft die dingen niet. Dat heeft als voordeel dat zij goedkoper kunnen leveren maar als nadeel dat men bepaalde service zoals het passen of adviseren bij een aankoop niet aanbieden.
Om dan maar bij een winkel binnen te lopen om je daar uitgebreid te gaan passen en het dan online te bestellen vind ik ronduit hypochriet. Ook winkeliers kunnen niet van de lucht leven.