Ok het is geen horloge maar ik kan hierop een bod doen.
Een Jaeger Lecoultre Atmos Vendome.
Wat denken jullie, ga ik hierop verder en wat zou ik durven bieden?
Spreekt me enorm aan en wil dit al langer alleen zie ik de recentere modellen liever.
Jaren 90 dit. Model ben ik te weten gekomen op de fb pagina horlogefreaks.
helemaal top, die wil ik ook nog ooit een. Hele mooie techniek, maar wil wel een mooier design.
De vorige niets geworden? Welkom op het forum trouwens
Is ook mijn idee. Wil ik al langer maar niet mijn stijl.
Toch moet ik dit laten liggen of wat is een mooi bod dat ik hierop zou durven doen.
Vorige was een reparatie die ik moest doen.
Niet veel werk aan geweest.
Nu verkoopt de familie zijn 2e wegens overlijden.
Ik volg dit niet helemaal. Je hebt een reparatie gedaan aan een Atmos klok? Wat suggereert dat je er verstand van hebt?
Het model waar je het over hebt is een Vendome 540 en met een beetje zoekwerk zul je zien dat deze voor tussen de 2 en 7k op internet staan. Persoonlijk zou ik er nog geen 5 euro voor over hebben.
Ehh?
Ik ben horlogemaker maar ik heb er een kleine reparatie moeten op doen wegens slechte verhuis.
Alles terug in orde moeten brengen want volledig nazicht zou ik hierop niet durven doen.
Opzoeken op het net vertrouw ik niet.
Op een forum met allemaal liefhebbers ga je meer zekerheid hebben.
2000€ of meer zou ik zeker niet bieden.
Zou dit wel dit bedrag gaan want dan onderschat ik dit model wel.
Ik snap dat wel van @Zulu… Dat ding is in mijn ogen echt het toppunt van wansmaak. Dat marmeren voetje, die faux Griekse zuiltjes, dat goudkleurige en dat glas… brrrr. Ik zou 'm nog niet in huis willen hebben al was het de laatste klok op aarde. Dat ie in de jaren 90 gemaakt zou zijn maakt het er niet beter op.
Rick Harrison van Pawn Stars kocht er ooit één.
Was niet zo’n succes.
Moest een kleinigheidje aan gebeuren.
Reparatiekosten waren gelijk aan de waarde vd klok.
Mika
Note. Is alles wat we op PS zien echt?
voor 2k heb je hem niet… vrees dat je richting de 5 a 6k moet gaan voor een JLC Atmos … minstens
Als ie nou in 1890 was gemaakt, dan past deze “stijl” wat beter…
Is iets wat we bij Pawn Stars zien echt? PulpTV voor klootjesvolk (no offence hoor ).
Ik ga een bod geven van €500
voor een lichte prijsindicatie:
http://www.chrono24.com/jaegerlecoultre/atmos-classique-phases-de-lune--id5231527.htm
zat ik nog niet zo slecht met mijn schatting
Gaaf! Erg mooi op de schouw!
Een beetje ‘alledaagse’ Atmos krijg je voor een stuk minder. Eur 1500 lukt wel. Mooie origineel verchroomde versies gaan gelijk veel duurder zijn. Oudere modellen zijn ook vaak duurder. De ‘Reutter’ versies kunnen echt in de papieren lopen. Een halve ton ben je soms kwijt…
EUR 500 is natuurlijk ridicuul.
Het getoonde model vind ik zelf niet mooi. Kitcherig vooral. Ik vind de Atmos klok in een strakke vormgeving wel erg fraai.
Amai ff verschieten, zal mijn bod dan nog een beetje moeten aanpassen…