Wat denken jullie hiervan?

Wat denken jullie van deze site met de bijbehorende motivatie tot…

http://www.hobbieklokjes.webs.com/

Genesis

tja een slimme jongen waar wij geen horloge bij zullen bestellen…

Ik kan me niet voorstellen, dat iemand dit serieus neemt.
Ieder zijn hobby, maar als over replica’s een site gaat openen, dan ben je toch wel erg ver heen.
En dan ook nog adviezen gaan geven.
Dan tik je zelf niet meer echt.
Los van alle juridische aspecten.
Deze discussie is echter al tig maal gevoerd.
Dus ik vind het gewoon BAGGER (td)

EDIT - n.v.t.

tja wat gelooft iemand? of wat wil hij geloven?
iemand bij de poot nemen doet hij niet maar het is niet juist.

Wat een bull-shit site.

Ieder het zijne, maar als je mensen gaat adviseren in fake-horloges, dan… nou ja, laat maar. Zucht.
Verder hoop ik dat dit topic niet leidt tot wéér een oeverloze discussie over fakes.

zoiets als adviseren over hoe in te breken. Met een breekijzer of een koevoet…

juist, precies wat Master-Fan zegt !
Er wordt hier advies gegeven over illegale activiteiten.

Onzin site dus !

Welk advies geeft hij volgens jou baseman?
Dat er verschillende kwaliteiten zijn dat was algemeen bekend, maar hoe je ze effectief uit mekaar herkent staat er nergens. Ikzelf als niet techneut kan je bij de beste wil ter wereld niet zeggen waaraan je een asian valjoux kan onderscheiden van een swiss hoor. Zelfs kan ik het onderscheid niet maken tussen ETA en valjoux of chinese dingen. En ik denk dat er velen zo zijn.
Dus als ik een klok koop moet ik geloven wat de verkoper me zegt en ik volg dus het advies dat hier al vaker werd gegeven. "koop voor een stuk de verkoper en als het te mooi klinkt…
Ik ga er ook van uit als ze in staat zijn een volledig uurwerk na te maken dat papieren namaken ook niet zo moeilijk moet zijn.
Eigenlijk zou er eens zo een topic moeten komen waarin een techneut op toch begrijpelijke wijze de verschillen kan aanduiden eventueel aan de hand van foto’s. Of was die er al?

Ik was in discussie met deze jongen en gaf aan dat voor de prijs van een ‘kwalitatief’ goede nepper 350 a 500 euro er hele goede Originele Zwitserse horloges te koop zijn, denk aan Revue Thommen (535 euro op Chrono24.com voor een Valjoux 7750), of een Marcello C en ook Steinhart.

Ligt in de trend van dezelfde prijzen als de neppers, hij had later de site van Steinhart bekeken en reageerde met de vraag of de duikers van Steinhart wel origineel ETA hadden als uurwerk. dit omdat de prijs hiervoor slecht 295 euro bedroeg, haha hij keek wel een beetje op zijn neus.

Ik gaf aan dat als neppers beter en dus duurder worden, ze zich in het strijdtoneel van originele klokken begeven qua prijs, weliswaar met minder bekende namen als Breitling, Panerai ect maar dat daar dan uiteindelijk volgens mij de strijd word verloren door de neppers.

Heb hem ook aangegeven dat voor een liefhebber met geduld in deze prijsklasse ook vaak hele mooie klokken 2de hands in zeer mooie staat zijn te verkrijgen.

Tevens heb ik begrepen dat ETA niet meer uitgeleverd gaat worden aan merken buiten de Swatch group dus die weg is ook afgesloten.

Genesis

majary Schreef:

Ik kan me niet voorstellen, dat iemand dit serieus
neemt.
Ieder zijn hobby, maar als over replica’s een site
gaat openen, dan ben je toch wel erg ver heen.
En dan ook nog adviezen gaan geven.
Dan tik je zelf niet meer echt.
Los van alle juridische aspecten.
Deze discussie is echter al tig maal gevoerd.
Dus ik vind het gewoon BAGGER (td)

Mijn beste,

Ik heb aan bovenstaande niets toe te voegen.
Het betoog van ’Majary’ getuigd van grote wijsheid. Chapeau!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

De beste neppers komen uit de USA, oa Texas Fake.
Van ETA 2836 is het patent afgelopen, een Chinees fabriekje mag dit gerust maken.
Origineel Valjoux in neppers, fakes, of hommages heb ik zelf nog nooit gezien. Uiteraard wel nagemaakt Valjoux.
Swiss zegt niks, Swiss Made wel.
Altijd tot op de gram een horloge wegen als u niet bij een dealer koopt. Het gewicht van diverse horloges zijn door liefhebbers gedocumenteerd en geven een redelijk beeld van wat u in handen heeft.

Anker

Vooropgesteld heb ik persoonlijk niets tegen replica’s. Ik laat iedereen vrij in zijn keuze om er één aan te schaffen. Persoonlijk zal ik dit niet doen, echter ik kan begrip opbrengen voor mensen die óf niet het budget hebben óf principieel het er niet voor over hebben om bv. ca. €4500 te betalen voor een Sub. maar het wel een mooi een horloge vinden. Ik ken genoeg mensen die zich in één of beide categorieën bevinden.

Het idee om een informatieve maar vooral objectieve website over replica’s te starten vind ik derhalve juist een goed initiatief. Uiteraard dient deze site dan wel informatief te zijn en niet zo sumier als dit voorbeeld. Over het belangrijkste aspect van een replica, het uurwerk, is behalve wat tekst niets terug te vinden. Foto’s (inclusief uitleg) zeggen meer als woorden. Helaas is hiervan niets op deze site terug te vinden.

We kunnen wel blijven ageren tegen het fenomeen replica, maar wij als forum gaan hier echt niets aan veranderen. Deze enorme markt is er en zal er naar mijn mening altijd blijven. Het verstrekken van goede, objectieve en waardevolle informatie lijkt mij derhalve beter als het proberen te boycotten want dat gaat ons echt niet lukken! Laat uiteindelijk iedereen vrij in zijn keuze om er één aan te schaffen of niet.

Kortom: deze site is inderdaad waardeloos en dient geen enkel belang, maar het idee om een informatieve en objectieve “replicasite” op te zetten zal ik zeker niet afkeuren.

Groeten,

Ron.

Misschien is een website met alleen maar NADELEN van een replica(nepper) wat??

gr Ron

1…2…3…4…5… (niet reageren) 6 … 7… (niet doen)… 8 …

Wat een Bullshit!!!

Ondanks dat ik zelf geen replica hoef sluit ik me volledig bij Ron aan.

Helemaal mee eens. Een objectieve website dient ook zeker de nadelen te vermelden.
Tevens dienen er ook alternatieven van originele horloges vermeld te worden in bv. dezelfde prijsklasse.

Als uiteindelijk iemand toch zijn zinnen op een replica heeft gezet kan het naar mijn mening geen kwaad om diegene dan ook het beste te adviseren.

Laat hem vrij in zijn keuze, uiteindelijk is het ook bij wet toegestaan om, ik meen 3, replica’s te bezitten.

Groeten,

Ron.

niets

Weg met die troep

ge Pieter