Ik was vanavond bij een juwelier voor een horloge voor mijn zoon. Aangezien zij ook dealer zijn van Oris, en ik aangaf wel wat in de BC4 modellen te zien, kwam het volgende boven tafel.
Een limited (nou ja, is 1969 stuks nog wel limited?) edition, flight timer, met 2 tone pvd voor- en achterzijde. Met 24 uurs dial, met de horizontale kroon die de interne bezel verdraaid.
Het horloge zat in de opruiming van 2100.- voor 1295.-, dus klinkt toch wel aanlokkelijk. Het is natuurlijk niet een echt onopvallend model.
Ik heb deze gehad:
Heel vet horloge maar toch raakte ik snel uitgekeken op de "knop"
Zonder, zou zoveel mooier zijn.
Ik had mijn “gewone” BC4 verkocht om deze te kopen, had ik niet moeten doen.
Op het forum staat een mooie BC4 Chrono te koop trouwens…
Ik vind de BC4 modellen echt geweldig, maar als ik zie hoelang mijn exemplaar te koop heeft gestaan denk ik niet dat er veel andere liefhebbers zijn.
De modellen met de ‘microfoon’ vind ik vooral eyecandy en niet voor dagelijks gebruik. Probeer zo’n horloge met knop maar eens onder je mouw te krijgen. De modellen zonder knop zijn beter voor dagelijks gebruik.
De BC4 Chrono vind ik echt een topper. Goede kwaliteit, mooie looks.
Ik vind ze beiden prachtig, het enige dat me tegenstaat zijn die lelijke inbus-moertjes
geen idee of die tot onder de kast doorlopen
maar dan hadden ze er net zo goed gewone bouten
in kunnen draaien.
En of zo’n draaiknop praktisch is zal wel
afhankelijk zijn van de reden van aanschaf
als “tool” waarschijnlijk praktisch en als showpiece over the top.
Die dikke puist hééft een functie hoor, enkel niet voor ons !
En een Oris is altijd top ! Mag gerust naast andere grote merken staan imho.
Mooi, dat bepaal je zelf wel.
Heerlijk al deze verschillende smaken, ga zo door. Overigens is de bc4 chrono 24h met zwarte pvd kast 45 mm, en de stalen bc4 van 00.22 uur een 43mm kast.
Dus de 24h versie is zelfs nog groter.