Wat denken jullie, stealth of stalen insert op deze STO Samurai?

Volgens mij kunnen ze allebei even goed, ik heb in ieder geval nog geen uitgesproken voorkeur. Overwegingen om mee te nemen? Stealth is 't nu, de stalen insert is net binnen. De bezel zelf is 'n Marathon van Yobokies.

  • Stealth
  • Staal
  • Anders, namelijk


0 stemmers

1 like

Ik vind dat ze geen van beiden de wijzerplaat mooi laten uitkomen.

1 like

Als appreciator van de Samurai vind ik beiden niet zo mooi. Maar als het een moet zijn : staal

1 like

Staal in de zomer, maakt em n stuk frisser.

En stealth voor de donkere maanden straks. Die kleurlagen samen met dat zwart maken geven em wat mystieks.

1 like

Ha, hierbij dan ook mijn overwegingen wat meer uitgebreid, die overigens goed aansluiten bij die van Marnix.

  • de Marathon bezel is recht en hoekig, wat naar mijn idee heel goed aansluit bij de stijl van de Samurai.
  • hij is wat kleiner dan de reguliere bezel, waardoor het hoekige van ‘de schouders’ van de Samuari meer benadrukt worden. De lugs steken iets meer uit en vallen daardoor wat meer op.
  • de bezel is dus misschien net wat te klein, en deze klinkt misschien raar, maar de combi geeft mij daardoor steeds weer de associatie ‘snub-nosed’, wat lastig te vertalen is. Google maar op ‘snub-nosed gun’ of ‘snub-nosed fighter’ voor wat plaatjes. De loop of de neus is eigenlijk (te) kort, maar werkt op de een of andere manier toch goed. Anyway
 :nerd_face:
  • de stealth bezel insert is wat minder aanwezig, waardoor de aandacht meer naar de wijzerplaat gaat. Daarnaast benadrukt het zwart het donkere deel van de plaat; precies dit:
  • de stalen bezel is wat drukker, en leidt daarmee wellicht wat aandacht af van de wijzerplaat, maar de hele uitstraling van het horloge wordt inderdaad wel een stuk lichter en frisser. Ook wat voor te zeggen.

Er is over deze wat meer nagedacht, zullen we maar zeggen
 :sweat_smile: :wink:

Stealth heeft nu de meeste stemmen, ben benieuwd of dat bijtrekt op een zonnige dag
 :sunglasses:

Veel dank voor de reacties tot nu toe!

1 like

Ik zou voor staal gaan.

1 like

Als je 'm dan mod, graag niet met een bezel die min of meer vloekt met de plaat. Ik zeg staal. Of het origineel, natuurlijk. Dat blijft het mooist. Modderaars houden zich het beste bij boktor. :slight_smile:

Zet volgende keer een foto van het origineel er bij en maak een poll optie “Origineel” aan. Dan vrees ik dat je een totaal ander setje resultaten krijgt.

1 like

De white shark insert zou erg mooi staan. Die heeft een snailtrail rand erin. Die is mooier dan de org.

2 likes

ik zou beide niet willen.
Zou terug naar origineel gaan.

3 likes

Die laat ik liever gewoon zitten waar die zit
 :wink:

2 likes

Had gekund, maar helemaal terug naar origineel is voor mij voorlopig geen optie. Stalen Samurai bezel met stealth of stalen insert denk ik af en toe nog wel aan.

Bovendien is hiervoor de optie ‘Anders’ ook prima geschikt. :wink:

Staal staat inmiddels bovenaan!

Insert verpatst?

Sorry dat ik dit zo plat moet zeggen, maar in mijn optiek heb je je Samurai gewoon verneukt. :pray: :pray:

Inderdaad. Op het horloge waar ie voor ontworpen is. Je kunt Seiko niet aanwrijven dat ze in deze twee exemplaren een lelijk gevoel voor kleur hadden.

2 likes

Ik heb alles nog, maar - de horror - wat lopen combineren met een andere Samurai


:grin:

1 like