Wat denken jullie van deze Rolex GMT

Beste medeforumers,

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen om mijn Explorer 216570 te slachtofferen voor een vintage Rolex.
Die tritium wijzerplaten blijven mij toch steeds aantrekken.
Er zitten hier verschillende mensen om het forum met een enorme expertise waarvan ik graag even gebruik had gemaakt.

Wat vinden jullie van deze?
Kan de verkleuring van de markers ten opzichte van de wijzers zo sterk verschillen of zijn dit zeker recentere wijzers?

Of vinden jullie dat ik de Explorer toch moet houden en beter nog even spaar en op het einde van het jaar een vintage Rolex aan de collectie toe voeg.
Alvast bedankt voor jullie ongezouten mening.

Precies dit!

4 likes

Ik vind jouw 216570 FANTASTISCH. Plus, belangrijker nog, ik twijfel of je wel zo’n ukkie van 36mm aan jouw toch forse polsen moet willen. Heb een groot aantal kleine vintage exemplaren bij jou gezien en de Explorer II staat met 42mm vele malen beter.

Just my 2 cents :sunglasses::sunglasses:

Edit: niet goed gelezen… hij is natuurlijk 40…maar dat neemt mijn mening niet weg :grin:

4 likes

Ik heb het idee dat de wijzers in ieder geval recenter zijn. Bezel zou ook zo maar vervangen kunnen zijn.

1 like

Daar vrees in dus ook voor
Die vintage Rolexen zijn een waar mijnenveld.

Ik vind hem gaaf en denk dat deze 40 mm ook wel prima kan op jouw pols. Maar dat kleurverschil gaat je 100% zeker irriteren op den duur.

3 likes

Nope, dat is correct voor een begin 90s gmt. Die wijzers en wijzerplaten matchen altijd niet.

2 likes

Houden die 216570! Staat je veel beter dan de kleinere modellen.

Groeten uit Lierde momenteel :wink:

3 likes

Daar heb je vast gelijk in :love_you_gesture:
In zou ook enkel naar de vintage sportmodellen gaan, al doen al jullie prachtige DJ mij steeds kwijlen😁

Aha dat wist ik dus ook niet.

1 like

Klopt, ik heb een 16710 uit 1991 en je ziet bij alle sport Rolexen van die periode (1990 tot ongeveer 1995) dat de wijzers niet matchen met de plaat. Het tritium van de plaat verkleurt anders dan de wijzers.

7 likes

Mooi man😉

1 like

Als je bedoelt de keuze tuzzen deze GMT en een explorer 1655, dan zou ik voor de explorer gaan.
Maar ja, probeer er nog maar eentje tegen een lage prijs te vinden.

Een 1655 is inderdaad prachtig,maar staat niet op mijn lijstje.
Hiervoor moet ik eerst een nier of zo verkopen :joy:

2 likes

42 mm houden als dagelijkse klok, die 42 mm is je op het lijf geschreven en sparen voor een vintage erbij.

Overigens denk ik dat de 44 mm Deepsea je nóg beter zal staan.

1 like

Gewoon doen, en als het niet bevalt kun je nog altijd terug.

1 like

Dat zou me dan idd irriteren.

Op foto lijkt het verschil inderdaad enorm, maar volgens mij zal het misschien om de pols beter meevallen.