Wat denken we van deze Speedmaster?

Als er inderdaad een 861 in zit, lijkt 1999 me ook vreemd, want bij mijn weten was de overgang naar 1861 al eerder (1997 of zo?). Maar goed, je gaf al aan niet zeker te weten wat er in zit.

Off topic:

1 like

Met zoveel onduidelijkheid klok vooral laten gaan


De advertentie is weg.

Ik heb drie speedmasters gehad, de 145.012, 105.003 en 105.002, en heb daar veel onderzoek bij gedaan. Het is niet makkelijk “even” eenduidige uitspraken te doen, zeker naarmate de horloges ouder worden. Omega was geen moderne fabriek, zoals die nu bestaan. Overgangsmodellen bestaan van elke soort. Bij interviews met oud werknemers bleek, dat als er achter op een plank een oud doosje met dials werd gevonden, die alsnog werden gebruikt. Daarom kun je 105.003 tegenkomen met swiss made zonder T bijvoorbeeld (oudere dial).

Zo zou het bij deze Omega mogelijk geweest zijn, dat bv het uurwerk, of de dial lang is blijven liggen, voordat het werd gebruikt. Niet onmogelijk bij Omega. Tevens ben ik in veel artikelen fouten tegengekomen, ook bij Chuck Maddox, beweringen die fout bleken door de vele tegenvoorbeelden die ik op het net tegenkwam (Waaronder een bewering over de 105.002 waardoor ik weken bleef zoeken op het net, voordat ik besefte dat hij het wel fout moest hebben, en het bewuste horloge kocht).

Speedmaster wetenschap is niet exact.

2 likes

Pffff en ik maar zoeken naar een Speedmaster,
Zal wel een nieuwe of bijna nieuwe worden. :smile:

Oude Speedy’s of Rolexen moet je niet aan beginnen als je er niet heel veel verstand van hebt. Of kopen bij een betrouwbaar adres. Er is bijzonder veel nep en bij elkaar gezocht spul te koop van een kwaliteit waar kenners ook intrappen. Als er veel geld mee gemoeid is zijn de oplichters niet ver weg


3 likes