Wat denken we van deze Speedmaster?

Ik ben werkelijk een leek op het gebied van Speedmasters, maar ik kwam deze tegen voor een okay prijs imho. Eerste eigenaar, nooit wat laten vervangen etc. Ik geloof dat er Cal. 861 in zit. Maar wat denken jullie er van?

Omega Speedmaster professional Moonwatch, 1985
€ 1.995,00
http://link.marktplaats.nl/m988834566

Alvast bedankt!

1 like

Ik ben niet direct een kenner maar in mijn ogen ziet het er wel okee uit.

Ziet er mij ok uit. Kan misschien zelf iets jonger zijn dan 1985.

Doos en papieren niet aanwezig, zou voor mij een no-go zijn. Kijk eens op Chrono24, voor vergelijkingsmateriaal.

De 1498 bracelet is sowieso niet van een Speedmaster uit 1985

Tachyring ook niet origineel (1985 maar een >1995 model)

2 likes

Ding zou van 85 zijn, dan is het niet echt gek dat d/p weg zijn.

Er is zeker wel aan vervangen. Tachyring is niet tijdsconform, te nieuw. Band is een latere, misschien wel een fake.

1 like

Dat is de reden waarom ik aan een jonger één dacht.

Omdat de bracelet van een na 2000 model is en de tachymeter bezel van een na 1995 model is?

Ik zou hem eens vragen naar het serienummer. Want je wordt of bedondert met z’n nooit wat laten vervangen praatje, of hij vergist zich lelijk in het productiejaar :slight_smile:

Hmm die Tachymeter-ring staat ook een tikje scheef. Ik laat 'm gaan. Bedankt heren! Leerzaam.

Zit er zoveel verschil in die tachyringen door de jaren heen? Ik zou er zo zijn ingetrapt…

http://www.fratellowatches.com/speedy-tuesday-differences-speedmaster-bezels/

2 likes

Op zich geen verkeerde speedmaster. Met een beetje geluk kan je em voor 1750 wel hebben.
Die stalen band er af en een mooie leren band en je bent klaar.

Jammer dat de tijdscorrectheid van onderdelen vaak zo’n dealbreker is. In dit geval de bezel.
Ik betrap mezelf er ook op dat ik het van belang vind dat alles tijdscorrect is en anders niet overga tot aanschaf.

Als het voor verzamelaars en WUS niets uitmaakte welke onderdelen uit welk jaar er nou op zaten, dan maakte het mij denk ik ook niet uit. Toen ik begon met horloges vond ik dat ook niet zo interessant, het ging meer om hoe het horloge er zelf uit zag.

Het kost in ieder geval geld om alles correct te willen.

1 like

biedingen gaan al voorbij de vraagprijs
Wat is er in hemelsnaam aan de hand met Speedmasters sinds de laatste prijsverhoging?

Sluiting, band en bezel vind ik dubieus van deze. Deze zou ik laten lopen.

1 like

Heel goed gezien. Viel me ook meteen op.

1 like

De advertentie is aangepast. De Speedmaster zou uit 1999 komen.

Dan ziet de band er gaar uit…

Correct. Hij haalde twee Speedmasters door elkaar. Maar dan klopt de bezel volgens mij wel, zit alleen kets scheef.

Ik heb ook een Speedy op het oog.
Iemand die me per PB raad zou kunnen geven?

Alvast bedankt!

Kan niet uit '99 zijn. Omega gebruikt sinds eind 1997 geen tritium meer. Let op de “T”'s op zijn wijzerplaat. Heb 'm daar ook even per mail (wel vriendelijk hoor :wink:) op gewezen. De meeste Pro’s uit '99 (heb er zelf een) zijn van het 30th. Anniversary-type en dat is deze zeker niet, gezien de standaard achterzijde.

1 like

Verkoper stuurde me nog deze link, waarin een link naar een andere serienummer-lijst op de Maddox-site. Of ik die even wilde delen met jullie. :smile: Nu geen tijd meer om me er in te verdiepen, de tandarts wacht op me. :grin: Komt-ie:

http://forums.watchuseek.com/f20/age-my-speedmaster-339496.html#/forumsite/20758/topics/339496?page=1