Wat denken we van deze Speedmaster?

Ik ben werkelijk een leek op het gebied van Speedmasters, maar ik kwam deze tegen voor een okay prijs imho. Eerste eigenaar, nooit wat laten vervangen etc. Ik geloof dat er Cal. 861 in zit. Maar wat denken jullie er van?

Omega Speedmaster professional Moonwatch, 1985
€ 1.995,00
http://link.marktplaats.nl/m988834566

Alvast bedankt!

1 like

Ik ben niet direct een kenner maar in mijn ogen ziet het er wel okee uit.

Ziet er mij ok uit. Kan misschien zelf iets jonger zijn dan 1985.

Doos en papieren niet aanwezig, zou voor mij een no-go zijn. Kijk eens op Chrono24, voor vergelijkingsmateriaal.

De 1498 bracelet is sowieso niet van een Speedmaster uit 1985

Tachyring ook niet origineel (1985 maar een >1995 model)

2 likes

Ding zou van 85 zijn, dan is het niet echt gek dat d/p weg zijn.

Er is zeker wel aan vervangen. Tachyring is niet tijdsconform, te nieuw. Band is een latere, misschien wel een fake.

1 like

Dat is de reden waarom ik aan een jonger één dacht.

Omdat de bracelet van een na 2000 model is en de tachymeter bezel van een na 1995 model is?

Ik zou hem eens vragen naar het serienummer. Want je wordt of bedondert met z’n nooit wat laten vervangen praatje, of hij vergist zich lelijk in het productiejaar :slight_smile:

Hmm die Tachymeter-ring staat ook een tikje scheef. Ik laat 'm gaan. Bedankt heren! Leerzaam.

Zit er zoveel verschil in die tachyringen door de jaren heen? Ik zou er zo zijn ingetrapt…

http://www.fratellowatches.com/speedy-tuesday-differences-speedmaster-bezels/

2 likes

Op zich geen verkeerde speedmaster. Met een beetje geluk kan je em voor 1750 wel hebben.
Die stalen band er af en een mooie leren band en je bent klaar.

Jammer dat de tijdscorrectheid van onderdelen vaak zo’n dealbreker is. In dit geval de bezel.
Ik betrap mezelf er ook op dat ik het van belang vind dat alles tijdscorrect is en anders niet overga tot aanschaf.