Wat doe je als je niet kan kiezen tussen 2 varianten van een horloge?

Je koopt ze natuurlijk allebei:

Ik ben uiteraard gek en één van deze gaat straks naar het blauwe gedeelte… maar ik dacht dat het leuk was om deze 2 Hamilton broertjes even naast elkaar te vertonen.

9 likes

Maar welke ga je dan houden?

Ik denk dat het die ene met zwarte wijzerplaat wordt. :smile:

6 likes

Dat vermoed ik ook, ik vind trouwens de linker mooier, de wijzerplaat is wat minder druk. Lijkt waarschijnlijk zo, omdat de kast groter is.

1 like

Precies!

:point_up_2:

2 likes

Vind ik ook. Maar ben niet zo gecharmeerd van de band.

Die past inderdaad beter bij een lichte wijzerplaat, en als je in een woestijn rondsjokt.

1 like

Bandje & caseback omwisselen en de mechanical houden! :wink:
Nee maar even serieus dacht eerst dat je 2 identieke horloges had gekocht met enkel een verschillende band :stuck_out_tongue:

3 likes

Was je niet beter af geweest met één horloge, beide bandjes en een bergeonnetje?

1 like

Het cruciale verschil is dat het linker horloge de Khaki Mechanical is en het horloge rechts de kwarts variant (ik ben één van die rare types die kwarts actief prefereert, in ieder geval voor een field watch).

Ik had eerst de mechanische variant gekocht, met name vanwege de strakke, rustige wijzerplaat inderdaad… maar de quartz bleef knagen in mijn gedachten en toen zag ik een kortingscode…

Netto resultaat is dat ik de quartz uitvoering (rechts) ga behouden en de Mechanical mag straks naar een nieuw baasje.

P.S. Allebei zijn 38mm. De Khaki Mechanical oogt alleen groter.

Mooie aanwinsten, qua uiterlijk vind ik de linker het mooist.
Succes met de keuze!!

Ik moest vier keer kijken voor ik het verschil zag, dus hoe dan ook gewoon een mooi field horloge
:watch: :+1: