Op te Rikketik werden heel dure horloges aangeboden van Breitling en Rolex, om maar een paar te noemen. Ik vermoedt, dat de ene of ander zo een horloge gekocht heeft, anders zou er nooit zoveel aanbod zijn.
Nu vraag ik mij af, wat gebeurt na de aankoop met deze horloges?
Gaan ze in de kluis, of worden ze wel gedragen?
Let je met een Breitling om je pols meer op wat je doet als met een Swatch?
Voor mij als drager van zakhorloges betekenen deze merken niet zo veel, ook hebben alletwee zakhorloges of chronografen gemaakt…
Zien er prachtig uit. Al geprobeert een horloge aan je linker pols en eentje aan je rechter pols te dragen? Dan heb je nog twee broekzakken vrij voor je zakhorloges
Ik merk aan mezelf dat ik wel voorzichtiger ben als ik een wat duurder horloge draag, zeker als deze is voorzien van een plexi glaasje. Al kijk ik ook uit dat ik met een Swatch van een paar tientjes nergens achter blijf hangen…
Het verschilt inderdaad per horloge hoe voorzichtig ik er mee ben(hoewel ik met alle oppas voor stoten en krassen)
Met de Rolex ben ik erg voorzichtig,daar deze nog in 98% nieuwstaat is,en ik deze selectief draag,en daarna zorgvuldig schoonmaak na dragen.
Ook met de Omega,s en Ebels ben ik erg allert voor krasjes oid.
De Seiko en Pulsar(diver) gebruik ik meer dagelijks en bij werk(maar ook daar voorzichtigheid geboden)
Mijn vriendin vindt het redelijk paranoia,die doet echt alles met haar horloges.
Ach ja,ik zie het ook een beetje als mijn gebrek:+
Zien er prachtig uit. Al geprobeert een horloge
aan je linker pols en eentje aan je rechter pols
te dragen? Dan heb je nog twee broekzakken vrij
voor je zakhorloges
Haha, ik vind één horloge tegelijkertijd wel voldoende. Anders weet ik niet waar ik moet kijken…
Trouwens, de zakhorloges gebruik ik niet eens, valt me op.
Nu ben ik van '53, dus niet ‘piep’ meer, maar in mijn beleving horen die toch bij ouwe mannetjes
Onzin natuurlijk, want vroeger had je niet anders…
Ik doe natuurlijk wèl voorzichtig met de duurdere horloges.
Trouwens, de zakhorloges gebruik ik niet eens,
valt me op.
Nu ben ik van '53, dus niet ‘piep’ meer, maar in
mijn beleving horen die toch bij ouwe mannetjes:D
Onzin natuurlijk, want vroeger had je niet
anders…
Gelukkig zijn er verschillen: in mijn beleving mag iedereen met een zakhorloge rondlopen, of een polshorloge, of helemaal zonder horloge.
Misschien komt het door het verschil in leeftijd? Toen jij al elf jaar was werd ik geboren. ::o
En ik ben driftig op zoek naar de ultimatieve zakhorloge.
Het gekke is, dat ik net een polshorloge op ebay heb gekocht om ze bij de verzameling toe te voegen.
Ik heb zelf ook lang een zakhorloge gehad voor
dagelijks gebruik (een Hamilton uit 1904) was erg
leuk tot hij een keer uit mijn broekzak gleed
Nu staan mijn zakhorloges allemaal mooi in een
vitrine en ‘speel’ ik er af en toe mee
En wat is dan met deze zakhorloge gebeurt? Heb je ze laten herstellen of laten insmelten?
Om dit soort ongelukken te voorkomen hangen bij mij mijn zakhorloges aan een ketting vast aan de broek. Het is een kwestie van oefenen hoe je je broek moet neerleggen zodat een uitvallend horloge geen vloer kan raken…