Lachen! Ik was vanmiddag bij een juwelier die naast het goedverkopende populaire spill als Guess, TWsteel etc ook Edox, Breitling en Rolex verkoopt.
Ik vertelde dat de verkoopster dat ik automaten toch wel heel erg leuk vond
"Die zijn hardstikke uit joh", zei ze. “Niemand vraagt tegenwoordig om automaten, iedereen wil tegenwoordig quarts, veel makkelijker”. “Ik heb ze wel maar die zijn onwijs duur, Breitling enzo”.
Grappig, ik was bij een oudere juwelier die precies het omgekeerde vond; hij praatte alsof we dertig jaar terug in de tijd gingen, quartz? Mwha, mechanische uurwerken zijn het mooiste, die gaan het langste mee.
Zelfs bij de Siebel vestigingen is het niet veel beter. Daar wist een vrouwelijke vestigingsmanager niet wat Le Coultre was. En automaatjes zijn uit en de prius dan dat is toch ook een automaat? Elke hybride is mooi wel een automaat!
In wezen heeft zij natuurlijk gelijk. De grote massa zal om een horloge vragen wat je zonder opwinden of zorgen om de reservekracht, gewoon om je pols kunt doen en waar men (ook) de tijd op kan aflezen.
Dat er nog enkele van die holbewoners zoals wij zijn, tja…
Zelfs bij de Siebel vestigingen is het niet veel
beter. Daar wist een vrouwelijke vestigingsmanager
niet wat Le Coultre was.
Bij Siebel kan iedere huisvrouw een baantje krijgen. Serieus, daar kom je nog aan het werk als je niet meer kan dan uit je neus peuteren. Ik had de mazzel dat ik bij een bedrijfsleider kwam met verstand van zaken, maar anders was ik er snel weggeweest. Heb er tijdens m’n opleiding aan de vakschool gewerkt. Nu werk ik ergens waar ze alleen geschoolde of ervaren mensen aannemen, en die bedrijfsleider van Siebel ook