Wat draag ik nou eigenlijk? En hoe lang? En wanneer?

Veel horloges, regelmatige wisselingen, sommige vaker, sommige haast nooit… Ik wilde het wel eens bijhouden. Eerst begonnen in een spreadsheet, maar dat is moeizaam en nodigt niet uit tot doorgaan.
Toen bedacht ik me dat er toch mooie time tracking apps voor de smartphone zijn. Ik ben tenslotte niet alleen horlogenerd, maar ook gewoon nerd.

Na wat zoeken en proberen kwam ik uit bij Jiffy. Niet te ingewikkeld, overzichtelijk, met statistieken en export naar CSV.

Houden jullie dit ook bij? Of ben ik de enige?

Update: ik zie nu dat er op de gratis versie een limiet zit van 3 weken en 3 projecten (horloges), da’s wel weinig. De onbeperkte versie kost €5,49. Even over nadenken of ie dat waard is.

3 likes

Ik houd het niet bij. Ik weet eigenlijk wel dat ik 95% van de tijd de DateJust draag.

Waarom wil je dit precies weten? Dat je kan onderbouwen dat een horloge nauwelijks gedragen is?
En dat hij daarom in de verkoop moet?

Eigenlijk pure nerdiness… Maar het kan me inderdaad misschien een keer helpen mezelf te overtuigen dat een horloge maar eens in de verkoop moet.

2 likes

Kijk eens naar de app Watchee (zoek in apple store op ‘watchee watch’)
Deze app is speciaal hiervoor ontwikkeld en ziet er mooier en uitgebreider uit. Kost 2.50 ofzo dacht ik.

Dude, nee.
Ik zou je adviseren hulp te gaan zoeken…

4 likes

Tsja… Daar kan mijn Android machine niet zoveel mee. In de Play Store kan ik hem niet vinden.

Heb ik toch ook gedaan? Bij een app…

3 likes

Op dit moment draag ik mijn Rolex Air-king het liefst.
Ben nog wel aan het twijfelen of ik deze zal verkopen om daarna een datejust te kopen.

3 likes

Ik time bepaalde horloges wel. Vooral als ik ze net heb of als ze niet heel nauwkeurig lijken te zijn.
Bijhouden wanneer ik welke draag gaat mij iets te ver. Ik heb 2 favorieten en de overigen draag ik bij gelegenheden of ter afwisseling.

1 like

Ik doe dat voor mij onderbroeken: als ik zie dat ik verschillende dagen dezelfde aanheb, moet ik eens wisselen…
:grin:
Geintje hé: gewoon de hobby beleven zoals jij dat wil (met apps of kalenders).
Denk dat iedereen gevoelsmatig wel weet of hij een bepaalde horloge meer draagt of er eentje wat meer stof ligt te happen.
Voor mij in de week meestal één van de 2 beaters en in het weekend of special occasion één van de 2 Rolexen

1 like

Als ik hier aan begin kan ik na 2 maanden 4 horloges verkopen, want niet gedragen…

Nêh…

Hoewel ik erg van dingen meten en visueel maken kan genieten, gaat dit me toch een beetje ver :stuck_out_tongue:. Ik zie een horloge als deel van mijn outfit, en van kledingstukken ga ik dit ook niet meten.

1 like

Ik ben toevallig vanaf 1 januari ook begonnen met bijhouden wat draag. Ik doe dit gewoon in en notitie app en later maak ik er een Excel van.

Shit ik ben een nerd… :sunglasses:

1 like

Ik kwam tot de conclusie dat het niet nerdy genoeg is… :smile:

dus…

[start nerd mode]

Simpele widget gemaakt met KWGT, twee Tasker taken voor start en stop.

Resultaat:

Klik op de startknop laat me een horloge kiezen, klik op de stopknop bewaart de draagtijd in een CSV bestandje. De widget toont altijd het actieve horloge en de starttijd, of [geen horloge] en de eindtijd.

[end nerd mode]