Wat draag je met de jaarwisseling en waarom 🎆

Blinde greep uit de Zenith koffer…

2 likes

Ik ben van plan mijn Omega te dragen. Ach, waarom? Dat heeft niet zozeer een reden, behalve afwisselen.

10 likes

Zo’n blauwe Seamaster is altijd goed.
Die staat nog steeds op mijn verlanglijstje :slightly_smiling_face:

2 likes

Ik kan nu al zeggen dat het slecht nieuws wordt (voor de eerste keer in vier jaar) … de afwijking dit jaar wordt ca. 5,3 seconden. Vanmiddag heb ik het alvast gemeten :slight_smile:

2 likes

Dat is idd wel erg slecht nieuws.
Ik zou dit niet pikken en voor een nieuwe verse gaan. :wink:

Tja, aangezien ze “5 seconden per jaar” claimen, zal 5,3 ook nog binnen de toleranties vallen.

Bij de oude VHP was de “drift” af te regelen. Ik weet niet of dat bij de nieuwe ook het geval is.

1 like

7 likes

Het jaar 2021 sluit ik af met het horloge waarmee de hobby in september van dit jaar eigenlijk pas echt begon.
Tijdens onze zomervakantie op een zonnig Grieks eiland verraste mijn lieve vrouw me met een Tissot die ik al een paar keer aandachtig had staan bekijken bij de plaatselijke juwelier.
Uit interesse ben ik wat informatie gaan zoeken over het horloge en kwam zodoende terecht op dit forum.
Nu enkele maanden (en horloges) later ben ik een hobby rijker en behoorlijk wat euro’s armer, maar blij met deze mooie hobby en dit forum waardoor ik al enkele leuke mensen heb leren kennen en leuke gesprekken heb gevoerd.

Bij deze allen alvast een gelukkig en gezond nieuwjaar gewenst!

10 likes

Ik draag mijn Oriënt saturation, gewoon omdat het een fantastisch horloge is :boom::champagne::wine_glass:

:blush:

8 likes

Mooi. Die is volgens mij niet klein. Is die groter dan een MM300?

1 like

Sterkte man

2 likes

Blijft n prachtig horloge

1 like

De HFLE 2021 natuurlijk

12 likes

Ja, deze is groter en zwaarder, kwalitatief zijn deze gelijk, alleen heeft de mm300 een mooiere afwerking en een hoogstaander uurwerk, maar is ook duurder.:joy:

1 like

Voor de zekerheid.

15 likes

Een Ball heeft beste lume, kan je een jaar in de la leggen en dan schijnt hij nog even “hard”.

2 likes

FTFY :grinning: (12 jaar is de halfwaarde tijd van tritium)

Heerlijk horloges met H3 :+1:

Moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat bijna niets het wint van de dikke lume van een Omega 300M…damn wat mis ik dat ding.

10 likes

Mijn panda gaat morgen avond om. Waarom?
Oordeel zelf :heart_eyes:

15 likes

Ik denk mijn 145.022-69 Speedmaster Prof. “220” bezel, zie onderstaande foto (crosspost).

12 likes

Dit is een witte gma s2100 gshock met steel roze goud mod en rubberen strap en custom bezel en wijzers in donkerblauw! Het is een goed gelukt hobby project al zeg ik het zelf

5 likes