Wat dragen jullie tijdens de wintersport?

6105 mee op wintersport, jij durft!

Bernard Schreef:

Ik droeg vorig jaar een Seiko 7A38 chronograaf op
een nasa-strap.

Komende wintersport draag ik waarschijnlijk de
6105 of de 6309.
In elk geval geen dresswatch en waarschijnlijk
iets met rubber band (of stof dus).

Ik zou de Aspen One wel mee willen nemen. Die zou er uitermate voor geschikt moeten zijn.
Het rubber bandje kan je op kinderlijk eenvoudige wijze vervangen door een lederen apres-ski band. Om 16:00 uur (de tijd dat de skiliften in Aspen dicht gaan, daarom is de 4 oranje) klap je de klok open en tilt het bandje eruit, er zitten een paar haakjes aan (je ziet het op de onderste foto), en je legt de volgende band erin, deksel dicht, klaar!
Moet nog een beetje doorsparen, even een paar jaar geen wintersport maar…(:smiley:

Ik denk dat het dit seizoen de Seiko Monster wordt. Lekker praktisch en kan tegen een stootje. Mocht er een ongelukje mee gebeuren is dat ook geen ramp. (Wel jammer natuurlijk, maar in al die jaren wintersport is er bij mij nog nooit een horloge gesneuveld of verdwenen :))
Hoewel ik er ook een beetje aan zit te denken om een Casio met hoogtemeter te kopen. Misschien toch ook wel leuk in de bergen. (En praktisch? Om te zien of je niet misschien toevallig al onder je dorp zit na het sluiten van de liften…:wink: )

Sam

needfull Schreef:

6105 mee op wintersport, jij durft!

Bernard Schreef:


Ik droeg vorig jaar een Seiko 7A38 chronograaf
op
een nasa-strap.

Komende wintersport draag ik waarschijnlijk de
6105 of de 6309.
In elk geval geen dresswatch en waarschijnlijk
iets met rubber band (of stof dus).

Hoezo? Een 6105 is een robuust horloge, de mijne is geserviced, getest 100 meter waterdicht en loopt goed.
Eerlijk gezegd zie ik weinig belemmeringen…

Ik heb een paar jaar geleden naar het skieën een Seamaster pro gedragen, maar dat beviel door de stalen band niet zo.

Voor de duidelijkheid: mijn horloges hebben nog nooit schade opgelopen bij het skieën.

Thehaguedragon Schreef:

Ik zou de Aspen One wel mee willen nemen. Die zou
er uitermate voor geschikt moeten zijn.
Het rubber bandje kan je op kinderlijk eenvoudige
wijze vervangen door een lederen apres-ski band.
Om 16:00 uur (de tijd dat de skiliften in Aspen
dicht gaan, daarom is de 4 oranje) klap je de klok
open en tilt het bandje eruit, er zitten een paar
haakjes aan (je ziet het op de onderste foto), en
je legt de volgende band erin, deksel dicht,
klaar!
Moet nog een beetje doorsparen, even een paar jaar
geen wintersport maar…(:smiley:

Dat oranje zou ook zomaar kunnen komen doordat de eigenaar een Nederlander is :slight_smile:

Nog iets minder dan 3 weekjes en ik sta ook lekker op mijn snowboard in Tirol. Een paar maanden geleden een casio met hoogtemeter gekocht van Seamaster dus die kan ik nu eindelijk eens echt gaan uittesten. Hoogtemeter, barometer, thermometer etc… helaas moet ik eerst nog even de instructies ter grootte van de Bijbel doornemen :slight_smile:

Dit goedkope plastic speeltje gaat wel mee.
Maar goeie kans dat ik toch gewoon een duiker draag.

Ik ga binnenkort een witte of oranje G-Shock Riseman aanschaffen voor de skipret :smiley:


  • Barometer
  • Thermometer
  • Hoogtemeter
  • Schok bestendigd
  • Werkt op zonne-energie
  • Atoomtijd (Oranje versie niet)

Voorkeur gaat uit naar de witte variant, echter is deze 2x zo duur als de oranje…

De expert is 43mm en heeft ook een log als ik me niet vergist, alleen nog niet uitgevonden hoe deze precies werkt.