Wat dragen "onze jongens"?

De laatste tijd zijn er veel documentaires op televisie over de oorlog in Afghanistan en Irak.
En net als een groot deel van jullie, let je toch vaak op dat ene ding…
Kortom wat dragen “onze jongens”? (alle afdelingen)

“Buitenlanders” zijn natuurlijk ook interessant. (wat dragen zij?)
Iemand?

Is er een “issue” horloge tegenwoordig in Nederland?

(toen ik 20 jaar geleden bij de Luchtmacht diende niet iig)

http://www.nitewatches.co.uk/shop/mx10/

Nato approved.

** zeggen ze **

Ik laat me niet zo snel gek maken door zulke termen. Als jouw horloge voldoet aan de NATO eisen (die echt niet zo bijzonder zijn voor een horloge), dan is het in principe “NATO approved”. Sterker nog, elke fabrikant die graag aan het leger wil leveren moet eerst zorgen dat zijn product NATO approved is, anders heeft het geen eens zin om mee te bieden.

Kortom, wordt dit horloge ook daadwerkelijk geissued?

G-Shock, G-Shock en soms ook G-Shock…

Ik heb ook familie bij het leger en de meesten dragen toch een G-shock. De mudman is erg populair.

Ik laat me ook niet gek maken. Ik koop wat ik mooi vindt en wel of niet approved, het zal wel;)

Grt

Nederland heeft geen “issued” watch, er zijn nog maar een paar landen waarbij dit tot de uitrusting behoort.
(Bijv. UK=CWC, DLD=Boccia, etc. en dan nog eens het verschil per legeronderdeel).

Maar ook daar is men vrij om andere horloges te dragen en ja, dan steekt de G-Shock er weer met kop en schouders bovenuit :wink:

Ja ik denk ook aan veel g shocks.

Maar ook aan luminox traser e.d.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Suunto zie ik ook wel eens, maar is natuurlijk wel een stuk duurder dan g-shocks.

Mocht je er een zoeken!!

Groeten, René

Renato_55 Schreef:

Mocht je er een zoeken!!
http://www.specialopswatch.nl/
Groeten, René

Ben wel benieuwd hoe dat elektromagnetisch opladen werkt. Vind er op de site niets van.

Ik denk net als je tandenborstel, inductie. En is waarschijnlijk alleen voor de verlichting, niet voor het klokje zelf.

allemaal fout.
dit dragen onze jongens natuurlijk.

Ik weet dat ik “vroeger” een Citizen Promaster droeg. Vanwege de robuustheid en zicht in het donker.

in mijn diensttijd, niet te vergelijken met wat de mannen en vrouwen doen in verwegistan, was een Citizen.

Toen ik in dienst zat (83-6) droeg ik een Cartier Santos…

Ik zag een paar dagen geleden een foto van een nederlandse marinekapitein die volgens mij een Omega Seamaster droeg.
Ook heb ik eens staan babbelen met een marinejongens die op een mijnenveger werkten vorig jaar bij de Veteranendag. Het waren officieren. De ene droeg een Breitling en de andere een Panerai. Ik vroeg nog of ze die van de baas kregen als standaarduitrusting. Niet dus…:slight_smile:

Maar dat zijn niet onze jongens in Afghanistan of Irak, waar jij het over hebt zijn de bemanningsleden van de drijvende kroegen…:)o:)o

Thehaguedragon Schreef:

Ik zag een paar dagen geleden een foto van een
nederlandse marinekapitein die volgens mij een
Omega Seamaster droeg.
Ook heb ik eens staan babbelen met een
marinejongens die op een mijnenveger werkten vorig
jaar bij de Veteranendag. Het waren officieren. De
ene droeg een Breitling en de andere een Panerai.
Ik vroeg nog of ze die van de baas kregen als
standaarduitrusting. Niet dus…:slight_smile:

Wat een krenten… :wink: