Wat dragen we tijdens Game of Thrones season 7

Ik kijk doorgaans liever een honderd uur speelfilms per jaar dan series. Door de media aandacht een paar clips op youtube bekeken van GoT, en ik moet denken aan Lord of the Rings (allemaal gezien). Dat zat hem niet in de acteurs, de actie of de special effects maar in het verhaal misschien.

Is GoT beter dan LotR?[quote=“dialstatic, post:33, topic:114528”]
nieuwe Twin Peaks
[/quote]

Dat is een van de series die ik wel heb gevolgd. Heb in 1990 alles verslonden inclusief boeken (dagboek van Laura Palmer en van Dale Cooper), soundtracks, film (prequel) en in 2011 alles weer herzien. David Lynch’s overige werk speelfilms voor het overgrote deel vind ik ook boeien, begint al in de jaren 70 met Eraserhead. Creepy.


Overigens verander ik niet van horloge voor het beeldscherm :smile:

2 likes

Dan vermoed ik dat de nieuwe serie je wel zal kunnen bekoren. Daarnaast: was je ervan op de hoogte dat Lynch in 2014 anderhalf uur aan deleted scenes voor Fire Walk With Me uitbracht? Zéér inzichtelijk en de moeite voor fans die het verhaal beter willen begrijpen. Het sluit allemaal weer naadloos aan op seizoen 3.

2 likes

GoT en LotR lijken niet eens op elkaar. GoT heeft vrijwel alleen draken en de zogenaamde white walkers als mythisch onderdeel. LotR bestaat volledig uit mythische zaken. Het verhaal is vanzelfsprekend ook volledig anders. LotR gaat over een paar kabouters die een ring naar een berg moeten brengen, om de terugkeur van een grote slechterik te voorkomen. GoT gaat om een machtspel tussen de grootste families van de wereld.
Beide zijn goed, maar GoT geniet mijn voorkeur.

4 likes

Mijn advies:: lees Lotr.

1 like

5 likes

Nee, heb je een titel bij de hand?

Er was iets weggevallen bij wat ik schreef over LotR, dikgedrukt is wat er tussen had moeten staan:

1 like