En dat dient een kroon te zijn? Weet namelijk dat het bij andere horloge’s een simpel klepje is, wat nauwelijks zichtbaar is. Ben persoonlijk meer van het cleane design en van mij had die niet zo prominent aanwezig hoeven zijn op de Seamaster
Ik had er nav een eerdere opmerking al eens een photoshopje van gemaakt. Ik vind de HEV bij de Seamaster horen, past 'm prima. Vind het ook goed in balans. Maar hey, 't is een kwestie van smaak …
Dat ziet er op de foto’s erger uit dan om de pols hoor. Is helemaal niet zo prominent als het lijkt.
WAUW! Zeker een kwestie van smaak, ik zeg zonder ‘HEV’ Dan was ik nu nog naar de winkel gegaan om er één aan te schaffen! Haha
… een goeie klusser sloopt 'm er wel af voor je. Dichtlassen, polijsten et voila.
Alleen ûh, het kun je dan niet beter een andere duiker kopen? Deze Seamaster zonder de HEV kroon is … tja, geen Seamaster Diver 300M. Hoort erbij, iconisch enzo. Kijk maar:
(Plaatje van Ace via Google, klik voor compleet overzicht)
Op de begane grond achter het huis
Bij een Rolex of Tudor is er een gas eacape valve gemonteerd.
Bij de Omega zal je deze handmatig moeten openen (bv in decompressietank) om de helium te laten ontsnappen.
Echter, zijn er maar weinig mensen die hun €3k plus horloge gebruiken om verder dan 15/18 meter diep te duiken. Maar het is wel een gave optie en ik las laatst een stuk over een duiker die echt zoveel 100 meter diep dook met zijn duikhorloge. Dan zullen deze opties wellicht wel wenselijk zijn. Ik persoonlijk gebruik dan liever een duikcomputer, welke ook resttijden etc. Aangeeft
Tot voor kort was het best een lelijk ding waarvan de verhoudingen niet klopten, hè?
We hebben zelfs een “show je HEV” topic haha… ik zal mijn Seamaster daar ook eens laten zien.
‘Ventiel’ lijkt me overigens een prima tag word voor een dag waarop doden worden herdacht
Haha, nu zie ik het ook, de secondewijzer staat precies op de “drie”, dank je wel. Hierbij nog even een foto van gistermorgen, daar is de secondewijzer wel te zien😀: