Wat dragen we vandaag XIV

Die is ook gaaf!

2 likes

Dank. Vind ik ook. Zat er al n tijdje op te azen bij @Klokkengek :grin:

2 likes

Goedemorgen!

18 likes

28 likes

27 likes

Wat een fijn ding hĂš?!

Oris Classic Date
Wel op staal vandaag ivm het warme weer.

18 likes

Ik ‘dwing’ mezelf er soms 's ochtends toe om een ander horloge om te doen, zodat alles in de doos een beetje draagtijd krijgt. Als ik dat ocd-achtige trekje niet had had ik het denk ik prima gevonden deze 24/7 te dragen :slight_smile: met dit warme weer heb ik de band wel Ă©Ă©n fijn afstemming groter gezet.

1 like

7 likes

Fijne dag

23 likes

Ja, ik draag ”m nu ook iets losser. Voor mij zou dit ook zonder moeite de “one watch” kunnen zijn, merk dat de AT nu al wel iets achtergesteld is. Dat had ik van tevoren nooit verwacht.

3 likes

Het is inderdaad een bijzonder horloge, wat ik in 40 jaar in die configuratie ook nooit eerder heb gezien. Alleen bij vintage Yema kom je soortgelijke modellen tegen, maar dat ligt uiteraard voor de hand
:wink: Gaaf om te zien dat je er blij mee bent; daar gaat het allemaal om! :+1:

1 like

Dat kan ik me voorstellen! Ik heb altijd graag een AT willen hebben, en twijfelde telkens of ik mijn Speedmaster ervoor moet inruilen
 Nu ik aan de 36 mm van de Tudor gewend ben lijkt 38,5 mm me ineens heel groot voor een bezel-loos horloge. Plan B is om het even zo te laten en over een tijdje zowel de Speedmaster als de Tudor eruit te doen voor een Explorer 114270. Maarja, dan zit je toch op zijn minst met een tien jaar oud horloge, wat minder ‘robuust’ is als de BB. Toch misschien maar houden zo dan :smile:

1 like

Ja, snap ik, de AT draagt wat hoger en is in vergelijking met deze 36 mm wel een slag groter al valt het nog mee. Recent heb ik een 114270 omgehad en wat je zegt inderdaad de leeftijd maar ook de band en de sluiting van de BB36 is vele malen beter. Persoonlijk vind ik de BB36 mooier omdat ik tot op heden de 3-6-9 voor mij een soort van turn-off geeft.

1 like

Misschien beter de Tudor houden en de Speedy en AT verkopen voor een 36mm DJ fluted bezel. Perfecte 2 piece! #probeermeetedenken

Zometeen zwemmen met zus/zwager en nichtjes, dus maar ff wat stevigs om.

12 likes

Helaas heb ik geen AT (dat is @remy1986). De Speedy verkopen en wat bijleggen voor een DJ zou zeker kunnen, maar ik vind de ‘strakkere’ meer tool achtige Rolex modellen eigenlijk mooier. Als alternatief dacht ik zelf eigenlijk aan een OP 36 in het zwart :ok_hand: Maargoed, die zit dan wel weer heel erg in het vaarwater van de Tudor. Als ik het zo een rijtje zet is misschien een DJ nog niet zo gek idee eigenlijk :thinking: Bedankt voor het meedenken!

1 like

De 5600 kastvorm is zo fijn met dit weer! Lekker een standje ‘te los’ :slight_smile: Veel plezier zometeen.

1 like

18 likes

23 likes