Wat dragen we vandaag

Waarschijnlijk lokt het hier reacties uit, maar wat maakt het uit.
Vandaag, en gisteren ook trouwens, draag ik mijn Invicta 9937 Coin Edge ETA2824
De beste Rolex hommage op de markt, geweldig horloge met een 4mm dikke stalen band en helemaal van 316L staal met saffier glas.
Deze heb ik “ge-mod” door er een groene bezel insert op te zetten.
Ik vindt 'm prachtig, sommige van juliie zullen zich misschien “groen” en geel ergeren maar ik ben er happy mee.
Mocht je willen waar je de inserts kunt krijgen, mail me dan maar.

Sorry ik vind het geen homage maar een namaak.

Mvg Dennis.

Geert ben je nou al een keer bij hans anders geweest want ik weet het nu zeker dat er iets aan je ogen mankeert!!!:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Geert T. Schreef:

Ik vind dit ook alles behalve een hommage! Ik vind
het, net als MarcelloC, puur nagemaakte troep!

MarcelloC -> Troep :sunglasses:

Je kunt veel zeggen over wat ze maken bij MarcelloC, maar troep is het zeker niet.

Leuk weetje mischien er komt een gelimiteerde oplage van de Nettuno 3 in oplage van tien stuks in platina. En ik ben de eerst die hem krijgt. Nummer 1 van 10.

Mvg Dennis.

nou zijn deze modellen Rolex al niet echt mijn favoriet,
maar de originelen zijn tenminste wel goed afgewerkt en stralen kwaliteit uit.

maar deze Invicta (of ligt het aan de kwaliteit foto) is werkelijk heel lelijk,
een soort kermishorloge wat je kan winnen in een schiettent.

zou der niet dood mee gevonden willen,
maar ja, over smaak valt niet te twisten,en het is maar een mening.
alleen verwacht ik toch iets anders bij eenMaestro.

me ergeren doe ik zeker niet aan dit soort horloges, zijn wel belangrijkere zaken om je druk over te maken.

Groet, André

Helemaal mee eens, ik zou een 50th anniversary Submariner kopen…i.p.v. Invicta, ik vind hem wel mooi hoor, maar alleen omdat hij op een Sub lijkt.
Ik zou er geen goed “gevoel” bij hebben.

Geimiteerde horloges laten de keuzevrijheid echter onverlet, dus in zoverre mag eenieder dragen wat hij wil…

Zolang er in de praktijk geen horlogekenners in de buurt zijn, is het een mooi horloge, anders loop je met een geimiteerde Rolex en dat doet afbreuk aan “imagebuilding” , zo men dat zou willen.

Ik zou 'm wegdoen en een Seiko duiker kopen, zelfde concept, wél origineel…

Het is jammer dat er “merken” zijn die geld verdienen met de ideeen van anderen.

Laten we maar spreken van “geclausuleerde” keuzevrijheid of “onder voorbehoud” .

Groet

Sorry, je hebt waarschijnlijk nog nooit een Invicta van dichtbij gezien.
Maar blijkbaar wel horloges uit een schiettent.
het ligt hier echt aan de foto, ik houdt meer van horloges dan van fotografie.

Even voor de duidelijkheid, op een namaak staat dan “Rolex” .

Als eens goed rondkijkt zul je ontdekken dat zelfs de grote merken ontwerpen en ideeen van elkaar kopieren.
Feit is dat ik geen Rolie kan betalen, maar wel ontzettend veel van het Sub model houdt.
Daarnaast bedank ik er voor om een Chinese rep aan te schaffen.
Dan heb ik liever deze met een band waar zelfs de Rollie bezitter jaloers op is en een echt ETA 2824 uurwerk met een saffier glas.
Ontzettend veel kwaliteit.
By the way ook Seiko maakt Rolex rip-offs, maar dan is het ineens origineel???
Dat kan dus echt niet.

Beter goed gejat, dan slecht bedacht.
onder dat motto worden er veel horloges op de markt gebracht.

Heb wel eens een paar Invicta’s gezien, (niet met zo’n groene rand)
maar nogmaals dit type horloge is zo wie zo niet mijn smaak.

een goede foto zou misschien prettig zijn, misschien is er iemand anders die er een leuk scherp plaatje van kan maken ?

op de Rikketik wilde Hans M. en John Sr. zo’n groene rand misschien wel op hun v.d Klauw planetarium laten monteren, maar waren toch bang dat Christiaan dat niet zou waarderen,

Groet, André

@anon45416343NA: Allebei, een bagger horloge én een slechte foto :wink:

Paul,

Heb je de nieuwsbrief die Henrik vandaag heeft verstuurd al gelezen? Ik kwam via een link uit op onderstaande url:

http://www.witschi.com/files/en/produkte/gebrauchtgeraete.pdf
. Wellicht is
http://www.witschi.com
een site om tussen de favorieten te zetten?

Gerwin

Witschi is het merk voor alle echte horlogemakers, en 1150 euro is idd geen foute prijs voor zo’n apparaat, deze kosten nieuw toch al gauw het dubbele dacht ik.
Maar zoveel geld is (denk ik) alleen te rechtvaardigen als je er ook professioneel gebruik van maakt, voor een hobby-knutselaar als ik is dat toch nog een hele uitgave: ik zit al een poos te dubben over de uitgave van 410 euro voor de “SecondCheck” PC-timer!
Groet,
Paul

1150 euro is idd veel geld voor een apparaat dat niet veel wordt gebruikt. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik voor dat ik de vorige post heb geplaatst niet eerst het bedrag van franken naar euro’s heb omgerekend…

Gerwin

@ Dennis: mag ik vragen hoeveel je voor zoiets betaalt?! Dit omdat dit bedrag volgens mij veel beter te besteden is…
Leuk weetje mischien er komt een gelimiteerde oplage van de Nettuno 3 in oplage van tien stuks in platina.

Tsja … inderdaad.

Jullie vergeven het me hopelijk, maar dit draadje deed me wel aan iets van heel lang geleden denken… wie herinnert zich het kledingsadvies v.d. Havermoutshow nog? Misschien een ideetje voor een podCast (of zelfs een videoCast) - “Wat moet ik om vandaag?!” :wink:

Eerste post hier. Niet echt een bekend merk, maar ik vind hem best leuk.

Mooi stukje speurwerk! :slightly_smiling_face: