Wat dragen wij vandaag CX

Altijd de Romeinen, de “gouden eeuw” en de tweede wereldoorlog, althans, toen ik nog op school zat. Hoe mooi zou het zijn als er een wat meer pluriforme visie op geschiedenis werd gegeven?

Mesopotamië tijdens het bronzen tijdperk was interessanter dan men wil geloven, de Maya’s hebben stukken land ingepolderd, en de wetenschappelijke geschiedenis is danig beïnvloed doordat er Arabische vertalingen van oud Griekse werken waren, werken die door de Christenen grotendeels waren vernietigd. Er zou zo veel te vertellen zijn van buiten het curriculum. In dat kader:

Dat gezegd hebbende, ik ben een groter fan van het oude Griekenland dan van het Romeinse rijk, als ik eerlijk moet zijn. Zo veel menselijke ontwikkeling, in Griekenland.

Iedere keer als ik zo’n SARB033 zie… Het is het enige horloge wat ik verkocht heb, ooit, waar ik regelmatig spijt van heb. Mooi! Goeie foto ook.

Hoe is de nieuwe stijl Samurai qua dragen? Comfortabel? Mooier dan de oude versie, of juist niet?

13 likes

26 likes

25 likes

20 likes

Squale 1521 50 Atmos vandaag.

26 likes

30 likes

30 likes

In mijn beleving qua formaat echt een stuk compacter en daardoor beter draagbaar. Ook op iets anders dan staal is de nieuwe Samuari niet meer top-heavy zoals de vorige was en zeer comfortabel. Ik wissel staal af met een zwarte (lichte) rubber band. Op beiden draagt het horloge erg prettig. De rode kleur is lekker fris, wat speelser dan bijv de zwarte, combineert lekker met zowel de staalkleur als een zwarte band, en de tint is perfect. Plexiglas ipv saffier is ook geen enkel probleem. (weet even niet meer of de vorige versies saffier of plexi hadden) Ik vind zelf op de nieuwe versie de egale wijzerplaat (ipv waffle structuur op de oude versie) mooier.

Tof ding…en zeker voor de (2e hands) prijs. :+1:

3 likes

18 likes

27 likes

16 likes

25 likes

41 likes

Ik houd van kussenmodellen horloges, zeer comfortabel…

17 likes

Vandaag de NA:

Inmiddels op een nieuwe Hirsch Calf (meer dan zes keer zo duur als het horloge😀)

Fijne dag allemaal!

26 likes

Maar dit is toch wat we noemen een Turtle model kast ?

De zon schijnt in Brabant

19 likes

21 likes

A Speedtimer on Thursday

28 likes

Vandaag weer eens de Farer Markham II Worldtimer op staal :grinning:

25 likes