Dit is een horloge die ik al meer dan tien jaar wilde hebben. Het kwam er niet meer van omdat ik me begon te begeven in de ‘echte‘ merken. We halen toch een beetje onze neus op voor DD, nietwaar?
Dit is zo’n prachtig uitgebalanceerd ontwerp. Het datumvenster op 6 uur, de vorm van wijzers en indices, de prachtig ingelegde chrono-knoppen. Maar ook het vierkante kastontwerp die extreem mat bewerkt is.
Een lofzang voor een Nederlands modemerk, die mijns inziens meer unieke en ‘eigen’ ontwerpen heeft uitgebracht dan menig gevestigd merk.
Technisch prima met een Miyota.
De wijzers lopen strak op de indices en de chrono staat kaarsrecht op 12, iets wat je bij Seiko’s en Swatch’en nog te vaak mis ziet gaan.
Vandaag draag ik dus de Danish Design van Martin Larsen (industrieel ontwerper) met plezier:
Pfff, even een onverwoestbare om een bar koud fietstochtje te maken, blijft-ie onderweg gewoon stilstaan da’s dus al de tweede vandaag …
Niks mis mee met D.D. NL design.
Als jij het maar mooi vindt.
Dank je Chris voor het delen van deze uiterst humoristische doch ware kijk op onze maatschappij van keuzeovervloed.
Ik kan me als de dag van gisteren nog herinneren de paniek die ik decennia geleden voelde toen ik voor het eerst in zo’n gigantische supermarkt in Zuid-Frankrijk was (die er in Nederland niet waren) voor oa yoghurt en er opeens koelingen waren met meters aan keuze voor deze zuivel.
Van yoghurt naar horloges. Door het gros extern te bewaren is er dagelijks gelukkig geen sprake van deze keuzestress maar zoals hij zegt is kan het hebben van te veel keuzemogelijk al genoeg zijn om te twijfelen aan je keuze
Gelukkig ken ik de yoghurtsmaken zo langzamerhand en heb ik buiten dit weekend een zeer exclusieve yoghurt al vele maanden geen yoghurt meer gekocht. Ik eet de voorraad op en houd het daarna bij mijn favoriete smaken.
Cool!
Inspiratie bij de UN Freak gehaald.
Mijn ultieme grail btw
Mooi fris ding
Neeeee zit je niet mee.
Ja niet mijn jaar ( tot nu toe )
Nee joh