Dit wordt al gauw een juridische discussie, terwijl het een moreel punt is. Maar als je ontwerp beschermd is en handhaving is enigzins mogelijk, dan wordt hetzelfde ontwerp met een ander logo wel degelijk als namaak beschouwd en de verkoop ervan verboden.
Belangrijker is dat een mooi horloge ontwerpen talent, tijd en inspanning vergt. Des te respectabeler zijn de merken die iets origineels aanbieden zonder je het vel over de neus te trekken, en des te meer zou je die moeten steunen in plaats van de parasieten. Want al pakt San Martin geen verkoop van Rolex af, ze concurreren nog altijd oneerlijk met bedrijven in hun eigen prijssegment die wel de moeite nemen om zelf iets moois te ontwerpen.
Ik ken @Tsuyosa niet, dus ik ga ervan uit dat hij een prima kerel is, en meer dan reageren op wat ik hier van hem lees zul je mij dan ook niet zien doen, hoop ik.
Ik ben het best wel met je eens als je het over het verschil van kopie of homage hebt.
Ik deel het gevoel van de vlaggers niet, zoals eerder aangegeven âleven en laten levenâ. Kan mij heel goed voorstellen dat je bijvoorbeeld een Rolex heel mooi vindt maar er domweg geen geld voor hebt. Dan kan je een VS Invicta kopen of een kopie uit China, ik ben van mening als je daar dan blij mee bent dan ben ik blij voor die ander. Daarnaast heb je gelijk als je voor nagenoeg dezelfde prijs een homage van een origineel kan kopen, je dat niet moet nalaten. Maar niet iedereen weet dit, vooral mensen die net beginnen met deze hobby. Dan zou ik zeggen, maak ze wijzer maar vlaggen, nee echt niet. En eerlijk is eerlijk, die fouten heb ikzelf ook gemaakt, wist ik veel. Maar was dan blij als iemand van het HF mij het ging uitleggen
Het was ook niet aan jou gericht hoor.
Dank je. En ja, jij mag dat best zeggen.
Maar het is wel decomcratisch bepaald dat het dit bandje moest zijn
Ik zag het dat die groene democratisch gekozen is, kon het niet laten om alsnog een stem uit te brengen voor de Camel
Mooie Longines Melvin
Noem je me nou gewoon een koe?
Thanks Arjen, weer een keer uit de doos gehaald
Ja joh, en van sommige mensen kan jij dat hebben
Man, wat een setje.
Ook niet verkeerd Wilko
Ik kan heel veel, van heel veel mensen hebben. Als ik het van iemand niet kan hebben dan negeer ik het. Zouden meer mensen moeten proberen.
Dank je. Ben ook helemaal verguld met dit setje
Dank je
Mooi duo! Niets meer aan doen.
Nou, de rechtse moet nog wel iets aan gebeuren. Die loopt namelijk niet
Weer een leuk projectje om aan te pakken toch . Of bedoelde je de lugs, worden soms ook wel pootjes genoemd, maar lopen kunnen ze niet
Nee er is niks mis met de pootjes De wijzers haken in elkaar.
Maar inderdaad een mooi project. Nu nog even tijd vinden