Wat dragen wij vandaag CXV

Denk dat ik morgen gewoon weer mijn hommage ga posten hiero :smiley: als iemand daar problemen mee heeft dan zie ik het wel weer vanzelf

3 likes

Ja zag dat jij ook de pineut was, maar een hommage mag je altijd posten zolang het maar geen nep is. Met mij krijg je geen problemen :+1:

1 like

19 likes

Geen zin, maar het horloge herinnerde mij om te gaan

11 likes

De NA. Die 34mm komt dus blijkbaar, voor mij, dicht in de buurt van perfectie. Dit zou wel eens een one watch kunnen worden.

14 likes

Vind je :man_shrugging:t3:

Fijn dat het is gelukt! :+1:t2:

1 like

Goedeavond

Een conny avondwissel!!:watch:

31 likes

Fijne avond allemaal!

13 likes

Ik heb een casio tje gekocht……met nadruk op tje. 34mm. Ik vind hem wel erg klein voor een man. Wat is jullie mening?

7 likes

Het valt mij de laatste tijd op dat zodra @Tsuyosa zich laat zien, er een aantal gebruikers als de kippen bij zijn om lekker elitair te gaan zitten doen zodra hij een hommage post.

Ik vind het prima hoor, als je tegen Chinese horloges bent en je mag er ook heus wel eens wat over zeggen maar op een gegeven moment heb je je punt wel gemaakt. Om er vervolgens dezelfde persoon er maar op te blijven wijzen wordt wat sneu. Laat gewoon iedereen in zijn waarde en laat iedereen gewoon lekker zijn hobby op zijn eigen manier beleven. Leven en laten leven.

Just my two cents, door met mijn leven.

12 likes

Staat je prima hoor :+1:

1 like

Seastar a/d Maas :drooling_face:

16 likes

:dart:

1 like

Dat heeft niks met elitair doen te maken. Ook niet met tegen Chinese horloges zijn trouwens.

Het is gewoon heel raar om jezelf enerzijds een liefhebber van een bepaald ontwerp te noemen en anderzijds het dubieus kopiëren van dat ontwerp financieel te stimuleren.

Maar goed, dat mag allemaal, al is het raar. Als je er ook nog trots op bent en edgy over gaat doen kun je wel een keer een opmerking verwachten.

5 likes

En dat is de waarheid van een koe :+1: :ok_hand:

2 likes

Vorige week was er nog een (zoveelste) topic over homages vs kopie vs namaak en wat nu wat is. Het was een geanimeerde conversatie waar HF in the end niet is uit geraakt :wink:

Het is een dunne lijn maar een homage lijkt me eerder een eerbetoon waarbij bepaalde elementen van het originele ontwerp worden hergebruikt in een nieuw ontwerp door een ander merk (meestal op een lager, door meer fans van het origineel bereikbaar, prijsniveau) OF een re-issue van een horloge door het merk zelf. Namaak of nep is letterlijk een horloge nagemaakt met de bedoeling het niet van echt te kunnen onderscheiden, iets voor louche stationswinkels of Chinese marktjes. Een kopie met enkel een ander logo is dan weer niet nep of namaak maar ook geen homage, weinig inspirerend en niet iets waar ik heel vrolijk van word.

In dit geval is de San Martin BB GMT dus eerder een kopie en geen nep zoals @SwissToni aanhaalt maar imo zeker ook geen homage @Watchlover7 wegens weinig eerbetoon, een beetje zoals Pagani en consoorten. Een homage zou dan bijvoorbeeld een Timex Expedition North Titanium of een Nezumi Aviera GMT kunnen zijn. Nep of namaak, weliswaar slechte namaak, zou bovenstaand San Martin-horloge zijn met ‘Tudor - Geneve’ (en onderaan nog 3 regels tekst) ipv het ‘San Martin’-logo.

Vlaggen hoeft inderdaad allemaal niet, heb ik ook niet gedaan, maar ik deel het gevoel van @SwissToni en de onbekende vlaggers wel. Voor nagenoeg dezelfde prijs als de San Martin heb je een homage aan het origineel te pakken. Veel leuker toch?

5 likes

Avondwissel

14 likes

16 likes

Misschien niet maar het is wel altijd met een behoorlijk belerend ondertoontje.

En dat mag ook gewoon maar de nadruk van mijn relaas ligt meer in het steeds maar in herhaling vallen en het op de man spelen. Misschien dat ik dat niet helemaal duidelijk gemaakt heb, waarvoor dan mijn excuses.

Afijn, wat ik eigenlijk bedoel… Je kunt het gewoon niet eens zijn met hoe iemand zijn hobby beleeft of beoefend maar je hoeft er niet altijd iets over te zeggen. Of, zoals mijn opa zaliger altijd zei, als je niks gezelligs te zeggen hebt, zeg dan liever niets.

2 likes