Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Die bolle bezel van die OP vloekt met de rest van het ontwerp want alles is verder strak. IWC heeft een strakke kast maar de wijzerplaat en wijzers zijn een rommeltje. Blijft de Panerai over; mooi evenwichtig ontwerp :ok_hand:

4 likes

Ik ben niet zo’n grote fan van staal maar hier 100% staal dus. NATO vind ik super meh hier, en het rubber valt op zich wel mee maar doet de wijzerplaat bijlange niet zo hard uitspringen als staal.

2 likes

De Rolex is subtiel dus mag wat mij betreft een stuk kleiner zijn dan 41mm, liefst zelfs 34mm.

De Panerai is zeker niet bedoeld als subtiel en mag lekker oversized.

De IWC zou een kanshebber kunnen zijn mits op staal.

Daarom in deze line-up de Panerai.

1 like

Ik zeg Tropic!

1 like

Vandaag de IWC mark xx gepast in het blauw op staal. Mooi horloge maar vond het blauw te fel. Oyster perpetual alleen in 34mm te aanschouwen, maar wel kleur van de wijzerplaat gezien. Het meest verassende horloge vond ik de panerai. Heel goed draagbaar door het ontbreken vab de lugs. Hij was er in een iets andere uitvoering met creme wijzerplaat. Heel mooi!

1 like

Beetje aan het stoeien met bandjes op de emaille Non Magnetic:

• Zwart
  • Olijfgroen
  • Rood
  • Camel
0 stemmers

De zwarte band is overigens een beetje gaar, in het geval van zwart zou er een nieuwe zwarte band komen, staat van de band dus even negeren.

8 likes

Het forum heeft gesproken; olijfgroen moet het worden :innocent:
Zelf twijfelde ik nogal tussen olijfgroen en camel. De camel nu maar op de 6216 gezet, kleurt mooi bij de gilt wijzerplaat en wijzers :sunglasses:

26 likes

Mooi setje zo!

1 like

Dank je; ben ook wel verguld met deze twee aanwinsten :smiling_face_with_three_hearts:

Wel weer een hoop werk wat me ligt aan te staren, de Non Magnetic loopt 5 kwartier in een uur, de 6216 stopt meestal rond 6 uur omdat de wijzers in elkaar haken :grimacing: :sweat_smile:

2 likes

Wow, das een bak met karakter bij elkaar!

1 like

Dank je. Tissot heeft daar inderdaad een paar pareltjes weten neer te zetten destijds. :blush:

1 like

Heerlijk duo en helemaal top op deze banden :ok_hand:

1 like

Dank je :pray::blush:

1 like

Het komt door de kastvorm dat staal gewoon het mooiste staat bij deze movado. :sunglasses:

1 like

Bedoel je doordat het een cushion-case is. Met lugs zou het rubber mogen zijn?

1 like

Dat vind ik genereus gesproken van je.

Het is een soort helmet kast. Een cushion case a la panerai is just mooi met leer.

1 like

Dat is het. Staal lijkt geïntegreerd.

1 like

Nieuwe King Seiko is ook met rozige/paarse plaat :wink: in 36.1mm en 11.6mm dik.
Enige wat ik zonde vind is het flinke lettertype van de tekst

Wellicht het overwegen waard naast de Tag en de Fears. De Fears is trouwens écht prachtig ook, maar daar is het prijskaartje ook naar.

13 likes

Wat mij stoort is de dikte, die de poging tot klassieke elegantie danig fnuikt

Ik vind <12mm persoonlijk niet storend dik. Zeker omdat een gedeelte van de dikte van het uitstekend glas is. Inderdaad wel een milimeter dikker dan het origineel

1 like