Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Heerlijk duo en helemaal top op deze banden :ok_hand:

1 like

Dank je :pray::blush:

1 like

Het komt door de kastvorm dat staal gewoon het mooiste staat bij deze movado. :sunglasses:

1 like

Bedoel je doordat het een cushion-case is. Met lugs zou het rubber mogen zijn?

1 like

Dat vind ik genereus gesproken van je.

Het is een soort helmet kast. Een cushion case a la panerai is just mooi met leer.

1 like

Dat is het. Staal lijkt geïntegreerd.

1 like

Nieuwe King Seiko is ook met rozige/paarse plaat :wink: in 36.1mm en 11.6mm dik.
Enige wat ik zonde vind is het flinke lettertype van de tekst

Wellicht het overwegen waard naast de Tag en de Fears. De Fears is trouwens écht prachtig ook, maar daar is het prijskaartje ook naar.

13 likes

Wat mij stoort is de dikte, die de poging tot klassieke elegantie danig fnuikt

Ik vind <12mm persoonlijk niet storend dik. Zeker omdat een gedeelte van de dikte van het uitstekend glas is. Inderdaad wel een milimeter dikker dan het origineel

1 like

Ooit <8mm gehad? Draagt toch compleet anders.

Dat is correct. Maar evengoed is 11mm waarvan anderhalf in het glaasje zit niet slecht. :slight_smile: Tag Heuer doet 10mm, de Fears ook bijna, 9,95. Zit geen 8mm bij, zo te zien.

3 likes

Nee, dan moet je toch echt een Nomos kopen. In die prijsklasse. Gelukkig houden zij ook van lekkere kleurtjes, dus keuze genoeg.

2 likes

Mijn Ahoi is 9,55mm dik. En mijn ex, de Club, was inderdaad 8,2mm dik, maar die droeg minder comfortabel dan de wat dikkere Ahoi omdat de lugs erg lang waren, naar beneden bogen, en best scherp bleken te zijn.

Dun is niet per se een recept voor comfort, al is heel erg dik wel gegarandeerd oncomfortabel. Toegegeven, m’n Santos van 8,9mm dik is ook weer comfortabel.

Dat gezegd hebbende, 11mm voor een klassiek ogend horloge met prominent glaasje is dikke prima. Deze drie zijn allemaal 11mm dik, en dragen meer dan prima:

5 likes

Ik vind alles onder de 12mm niet bepaald dik te noemen, misschien icm 36mm dat het iets anders is maar vind 11,6 reuze meevallen. Wat ik storender vindt is dat de endlinks niet aansluiten.

Bijna een like voor het gebruikvan dit woord, maar inhoudelijk oneens. De KS draagt prachtig. Dunner zou vreemd zijn en is niet altijd een voordeel. Het totaalplaatje moet goed voelen. Da’s ook persoonlijk natuurlijk.

1 like

Wat leuk dat zo een oude battle weer even tot leven word gewekt :grin:

@Sebastiaan: Dank voor de suggestie maar ik ben niet per se op zoek naar iets paars. De Reverso in zonlicht voldoet daar al aan :star_struck:

2 likes

Ik heb natuurlijk niet meer dan de beperkte persfoto’s ter beschikking, dus ik ben bereid mijn mening te herzien na nader contact met of andere foto’s van het ding.
Ben akkoord dat het getal op zich veruit niet alles zegt.

Op de foto’s mis ik echter de balans van het oude (vintage en zelfs 2022) model, hij lijkt wat meer gedrongen in 36 mm, doet me bijna denken aan een klein blik ananasblokjes.

1 like

Hij is zeker chunkier dan de vintage modellen! Ik heb helaas geen foto’s die de dikte tonen, maar weet wel dat het ding erg lekker droeg, ondanks het gemis van een fijnverstelling.

Dat gedrongene zit ook wel een beetje in het ontwerp, vanwege de vlezige lugs i.c.m. de overgang naar de (behoorlijke fraaie) band.

8 likes

Aan de band, wijzers en lugs te zien is dit een ander model?

1 like

Dat zou inderdaad kunnen. Ben niet bekend met het 3 days model. Weet wel dat de mijne 70 uur PR had, dus om voor die 2 uurtjes extra nou die tekst toe te voegen op de dial … :thinking: