En de Pelagos?
Zodiac super seawolf?
Ik zou het wel weten…
Zeker. De 39mm dan.
Battle of de blue dials.
Niet persee een voorkeur voor type horloge. Het moet een simpel horloge zijn naast mijn rolex Explorer 2. Die heeft een zwarte dial, dus deze wil ik in het blauw.
- -Rolex oyster perpetual 41mm blue
- -IWC mark xx blue
- -Panerai radiomir blue
Lastige. De IWC vind ik super meh
maar wat daarna dan. Ik vind de Rolex op letterlijk elk vlak superieur aan die Panerai - prachtkleur, toffe indices, gewone niet-idiote wijzers, slechts beperkt telefoonboek op de wijzerplaat, de kast, de band, een geschiedenis/heritage die geen flut marketing praatje is… eigenlijk vind ik er gewoon geen competitie aan.
Maar het is voor naast een… Rolex. Doh.
Meh, toch gewoon Rolex gestemd.
Toch de Rolex, nipt voor de Panerai. Ik vind de dial prachtig van de Pam. De lugs en hoogglans zijn minder aan mij besteed. Zo’n moderne Rolex kan altijd en overal.
HF, ik twijfel en ben benieuwd.
Mijn movado duiker,
- Movado duiker op nato
- Movado duiker op staal
- Movado duuker op rubber
Nato:
Staal:
Rubber:
De IWC heeft een lelijke datum en de panerai is niet simpel in mijn ogen (of in elk geval erg opvallend door de maat en de kast). Dus OP al zou ik een 36mm hebben gekozen als die ertussen stond.
Die bolle bezel van die OP vloekt met de rest van het ontwerp want alles is verder strak. IWC heeft een strakke kast maar de wijzerplaat en wijzers zijn een rommeltje. Blijft de Panerai over; mooi evenwichtig ontwerp
Ik ben niet zo’n grote fan van staal maar hier 100% staal dus. NATO vind ik super meh hier, en het rubber valt op zich wel mee maar doet de wijzerplaat bijlange niet zo hard uitspringen als staal.
De Rolex is subtiel dus mag wat mij betreft een stuk kleiner zijn dan 41mm, liefst zelfs 34mm.
De Panerai is zeker niet bedoeld als subtiel en mag lekker oversized.
De IWC zou een kanshebber kunnen zijn mits op staal.
Daarom in deze line-up de Panerai.
Ik zeg Tropic!
Vandaag de IWC mark xx gepast in het blauw op staal. Mooi horloge maar vond het blauw te fel. Oyster perpetual alleen in 34mm te aanschouwen, maar wel kleur van de wijzerplaat gezien. Het meest verassende horloge vond ik de panerai. Heel goed draagbaar door het ontbreken vab de lugs. Hij was er in een iets andere uitvoering met creme wijzerplaat. Heel mooi!
Beetje aan het stoeien met bandjes op de emaille Non Magnetic:
- Zwart
- Olijfgroen
- Rood
- Camel
De zwarte band is overigens een beetje gaar, in het geval van zwart zou er een nieuwe zwarte band komen, staat van de band dus even negeren.
Het forum heeft gesproken; olijfgroen moet het worden
Zelf twijfelde ik nogal tussen olijfgroen en camel. De camel nu maar op de 6216 gezet, kleurt mooi bij de gilt wijzerplaat en wijzers
Mooi setje zo!
Dank je; ben ook wel verguld met deze twee aanwinsten
Wel weer een hoop werk wat me ligt aan te staren, de Non Magnetic loopt 5 kwartier in een uur, de 6216 stopt meestal rond 6 uur omdat de wijzers in elkaar haken
Wow, das een bak met karakter bij elkaar!
Dank je. Tissot heeft daar inderdaad een paar pareltjes weten neer te zetten destijds.