NA overgenomen van @FilipD ook ik had deze eens in het blauw, toen verkocht en nu weer terug Filip bedankt daarvoor
en nu er weer lekker van genieten, en idd blijft een gekke hobby:smiley:
Vandaag mijn Atlantic om de pols en nee het is niet een vintage. Deze is opnieuw uitgegeven ( re-issue ) met als enige verandering dat men de dialmaat heeft aangepast. Het vintage model kwam destijds in de jaren 50 uit. Oke, het is uurwerk is ook anders bij de nieuwe, een Sellita SW210-1. Maar verder is het verschil niet te zien
En met de hulp van @Lexaf wist ik waar ik deze kon bestellen in Zwitserland.
fijne avond iedereen ![]()
Heel gaaf kerel!
Prachtige klassieker Ferry! Mooi dat Atlantic dit iconische design opnieuw heeft uitgebracht.
Die met de blauwe ring is wel een van de meest gezochte varianten, als het om het vintage origineel gaat. Maar qua draagbaarheid is deze nieuwe, wat groter van maat (42mm?), ook een fraaie alternatieve variant.
Hieronder een plaatje van een ongerestaureerd exemplaar uit de jaren 50 met een RVS kast van 36mm.
Niet in mijn bezit, helaas, het plaatje is van het Grote Web.
Ik heb wel een paar andere vintage Atlantics in mijn collectie, maar een voor mijn beperkte budget betaalbare vintage Atlantic Worldmaster in goede staat heb ik helaas nog niet kunnen vinden.
Maar met deze Atlantic uit de jaren 50 (34mm GP kast) met kaliber AS 1581 automaat ben ik ook wel tevreden.
Pfff ik ken dat, tig keer gehad en dan zeggen ze “het is net of je een hete aardappel doorslikt”. Heb je nog meegekeken toen ze bezig waren, best wel interessant om te zien.
Hoop dat ze niets gevonden hebben, dus ff bijkomen en sterkte ![]()
Niet echt
, maar heb zoiets vroeger ook gehad konden ze mij altijd bereiken. En dat deden ze dus ook vaak, toch wel spijt dat ik die heb weggegooid ![]()