Wat dragen wij vandaag? Deel IV

Eh,

Nederland is zo’n beetje naar alle maatstaven een superieur land om in te leven. Onze happiness index, standard of living, freedom of the press index, corruption index, life expectancy, het aantal moorden, misdaden en opgesloten burgers zijn allemaal meetbaar beter dan die van de VS.

De gemiddelde Amerikaanse burger wordt 79 jaar oud, terwijl de gemiddelde Nederlander 82 jaar oud wordt. Toevalligerwijs zegt de CIA zelf dat wij een GINI index van 25 (!) hebben, terwijl de VS 47 scoort. Dus wij leven 3 jaar langer en genieten een grotere mate van gelijkheid.

Natuurlijk hebben we onze problemen in dit land, maar de vlag kan hier zeer zeker niet half stok: Nederland is een fantastisch land en behoort samen met Denemarken, Noorwegen, Zwitserland, Finland, IJsland, Duitsland en Ierland tot de gelukkigste, rijkste en veiligste set landen ter wereld.

Dit is geen mening, dit is de onvermijdelijke conclusie als je alle metrics, rapporten en indexes op een rijtje legt. Dat dat dan klopt met je waarneming als je vanuit andere landen zo eens terugkomt in Nederland is een bonus. :slight_smile: :slight_smile:

EDIT: Jouw vrouw is dus net als één van mijn beste vrienden intelligent, want ze heeft er voor gekozen zich in het leven te upgraden naar een zekere mate van beschaving. :slight_smile: Zie het als compliment.

Om on-topic te blijven even een horloge van oorspronkelijk Amerikaanse bodem:

Hamilton nog steeds. Uweetwel, van de jaren 40 dek-klokken op schepen der Amerikanischer Kriegsmarine. :slight_smile:

Fijne, veilige en gelukkige dag toegewenst in dit land.

11 likes

Canada noem je niet? Is toch ook een geweldig land om te wonen. Althans volgens een vriend van mij die er woont met zijn gezin.

Canada zit net één positie onder de rij die ik noemde, maar draait altijd in de top tien van landen mee. Je hebt gelijk. Canada is een optie.

1 like
12 likes

Aan elkaar wennen

10 likes

4 likes

Vandaag m’n “oude” Festina, dit is nu het 2e horloge waar ik (gisteren) zelf een nieuw batterijtje in heb gezet😄. Met een nieuw blauw bandje(leder) er aan ziet het er weer aardig uit voor bij het klussen en zo. Was nog wel even wat werk om alles weer op dag, datum, maand en tijd te zetten, dat deed m’n juwelier altijd. Nu kostte me het alleen maar een (Sony) batterijtje van 80 eurocent en een bandje van een paar euro. De hobby breidt zich uit😄.

8 likes

Ik ben niet zo van leer (op horloge gebied dan).
Er komt zeker een NA topic van met betere foto’s maar heb even andere dingen omhanden.

Good morning, sunshine! :wink:

27 likes

15 likes

Deze mocht gisteren mee naar het Goffertpark:

12 likes

13 likes

Hij ligt weer klaar om omgegespt te worden!

22 likes

Vandaag ben ik bij de tijd… #radiocontrolled

4 likes

Ik draag al weken niks anders meer…

27 likes

14 likes

Uiteraard nog deze mooie Ster vandaag … :slight_smile:

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/3X/0/a/0a03b59866f9b46d4ccf626c2f1748186a72508e_1_485x500.JPG
(Eigen foto… :persevere:)
.
https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/6/6/6695c5a9b503f6b3351201b6b5adff6b89b45d37.png
.
https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/f/2/f228963b9310c5be9ede761a3896a857f201849c.png

(Fotoos van vorige eigenaar, tot ik een echte goede gemaakt heb… moet ik het hier mee doen, ze doen recht aan het mooie machientje! :slight_smile: )

16 likes

Sorry, maar deze gouwe ouwe is onvermijdelijk in dit kader :smile: Goedemorgen allemaal…:coffee:

19 likes

Goedemorgen. Lekker weertje toch?

24 likes

:heart_eyes:
geweldige band maar niet passend hiero he … ? Lugwise I mean …