Wat dragen wij vandaag? Deel IV

MercišŸ˜Šā€¦de bovenste lijkt wel 39mm omdat de wijzerplaat bijna heel de kast beslaatšŸ™ƒ

1 like

Hoeveel is ie in werkelijkheid?

Ps de onderste kan mij persoonlijk het meest bekoren. Twee beauties…waar vind je ze toch?!

1 like

Dat zeg ik nietšŸ˜Šā€¦ das geheimšŸ˜‚ā€¦hij is in werkelijkheid 37(zonder kroon)…maar het glaasje is 35mm…dus ja…ah ga ik het toch zeggen dan gaat de prijs alleen maar omhoog…hij heeft eigenlijk heel veel mooie vintage Seiko’s…meer dan Citizen
Via ebay uit Thailand…

1 like

Je zou er een Blueband op kunnen monteren…

Van die minutenwijzer bij de bovenste luipaard zou ik toch niet helemaal een goed gevoel hebben, lijkt niet echt bij de urenwijzer te passen?!

1 like

Na linkje dan ook maar​:lying_face:…hij heeft heel af en toe ook iets in de bieding staan…zomaar voor een dag…en dan met een goedkoper beginbod…dus heb als enige bieder wel eens een horloge stukken goedkoper gekregen…:blush:

Komt ie!!!..NeeeeeešŸ™ƒ

Toch nietšŸ˜‚

1 like

Is dezelfde als deze…

5 likes

Ssshhh…hou 'm gewoon lekker voor jezelf joh :smile: Je collectie is nog laaaaang niet compleet :joy::thumbsup:

1 like

Heb ook vaak wel eens twijfels…dat ze in zo’n goede staat zijn…heb een leopard er tussen zien zitten die geen serienummer onder de 6 heeft…krijg steeds meer het idee dat ze horloges helemaal restaureren ofzo…

zelfde verkoper? :joy::imp: - okee zou kunnen maar 't is toch hoe dan ook een beetje instabiele combi, vind je zelf ook niet?

1 like

Snel verwijderd​:joy::joy::joy:

2 likes

Ja weet t niet eigenlijk de foto toen van de Cutlass naar Sweephand gestuurd…en die zei alleen dat er een raampje rond de datum moet…

Uurloon en vakmanschap is daar in de meeste Aziatische landen niet het probleem dus er wordt inderdaad flink gerotzooid ja…denk alleen maar aan al die ā€˜unieke’ gekleurde wijzerplaatjes in NOS Enicar, Seiko etc watches…Niet dat het hier in ons beschaafde Westen niet gebeurt, maar de schaal waarop is daar wel enorm veel groter, want er schijnt heel veel gebruikte voorraad daar te zijn.

1 like
15 likes

Ja weet het ook soms niet…er zitten ook kunstenaars tussen tegenwoordig zodat je nep bijna niet ziet heb ik het idee…maar ik weet wel dat op de blog van Sweephand ze tot op vandaag nog modellen ontdekken die ze nog niet kenden…dat is de reden ook waarom hij die blog is begonnen…omdat er van Citizen veel minder bekend is dan bv Seiko

2 likes

Instabiele combi zou kunnen ja…ik vind het echt gaaf die wijzers… heb geprobeerd de betekenis van Cutlass te ondekken…en wat ik tegen kwam was dat het iets betekend van korte wijzer…maar echt 100% weet ik het niet zeker…

A cutlass is a short, broad sabre or slashing sword, with a straight or slightly curved blade sharpened on the cutting edge,

1 like

Ah ja dat vond ik volgens mij toen😊

Deze is alleen kort dan…

Ze noemen het tegenwoordig ook wel IS wijzers geloof ik :imp:

1 like

Leuk klokje maar volgens kenners wel een beetje een matige alu bezel en boterzacht glaasje…

15 likes