Deze nog even en dan mn NA!
Je ziet ze niet vaak: de digitale horloges met rode cijfers. Dit soort horloges werden als afscheidskado gegeven aan presidenten die hun termijn erop hadden zitten. Peperduur waren ze. Ik weet nog dat er in de jaren '70 een aflevering van Columbo was waarin de dader vol trots een dergelijk horloge liet zien voor zijn alibi.
Er zijn er denk ik ook niet veel van gemaakt. Al snel werden de varianten met een LCD display betaalbaar.
Voor mij heeft dit soort display’s grote nostalgische waarde. Ik heb een vintage wetenschappelijke rekenmachine met dit soort rode cijfers op de kop getikt op Marktplaats voor een habbekrats. Het is niet uit te leggen hoe groot het verschil is met LED techniek. Dit soort rode cijfertjes is veel fijner qua dikte van de filamenten. Uniek. Een moderne versie met LED is anders/niet te vergelijken.
Hoe kom jij eraan? Via chrono24 of dit forum? Niet dat ik er één kopen wil: dat kan ik niet betelen vrees ik.
Even een beetje sluikreclame voor het veilingtopic tbv de slachtoffers in Turkije en Syrië, waar deze ook geveild wordt.
Klopt niet meer te vergelijken met de hedendaagse…en ja bijna niet meer te vinden in originele staat en met de Box enz…
Ja de RM001 is echt een ongelooflijke topper.
Die RM001 is inderdaad een een topper.