Wat dragen wij vandaag LXXIV

Al was het een met een draaischijf. Met zo’n horloge om de pols zou ik ook niet ontevreden zijn.

1 like

Dubbelpostje als start van de week…. Moet kunnen! :smiley:

Vandaag deze seventies Kasper Racing Chronograph, ik ben normaal niet van de verchroomde kasten maar deze is smetteloos.

Gebouwd volgens een concept dat in de fifties, sixties en seventies heel gebruikelijk was en misschien op een andere schaal door hedendaagse microbrands wordt gehanteerd.

Een merk als het Duitse Kasper, maar bijvoorbeeld ook Heuer, kocht de kasten bij een kastenmaker, een Zwitsers of Duits uurwerk, in dit geval een Valjoux 7733 handopwinder, sunburst blauwe wijzerplaat met lager liggende subcompaxen bij een wijzerplatenfabrikant, gave rode chronowijzer met een kek blokje, zwaard wijzers voor de uren en minuten bij een wijzerfabrikant.
Soms assembleerden merken zelf, soms werd ook dat uitbesteed.

Het resultaat? Een heerlijke racing chronograaf waar ik zo’n vijftig jaar later nog steeds enorm veel plezier aan beleef!

26 likes

Goedemiddag beste HF’ers:

28 likes

Zelf was ophangen kan hij helaas nog niet.

18 likes

32 likes

26 likes

Net binnen…

Een Defy uit begin jaren 80, een weinig interessante Zenith periode aangezien ze geen eigen uurwerken meer maakten. Heb deze Defy, met ETA 2872, altijd mooi gevonden. Die stoere kast en rode wijzer…
Deze gaat heel wat draaguurtjes maken!

26 likes

Fijne dag HF. :sunglasses::sunny:

30 likes

26 likes

13 likes

20 likes

Niks doen op maandag, lekker man!

27 likes

Je zou niet zeggen dat die 50 jaar oud is, ziet er goed uit.

1 like

Kleur of zwart-wit? :grimacing:

21 likes

Lekker lui op de Maandag met de Santos.

26 likes

Beiden mooi, maar Blauw springt er iets meer uit.

1 like

27 likes

13 likes

Nog een uurtje en dan is het cup a soup tijd!

30 likes

16 likes