Horloge Fanaten,
Een beetje leesvoer om de maandag en dus nieuwe werkweek door te komen. Nou maar hopen dat ik jullie niet te hard verveel. - Gelijk een voorstelrondje ook, want dit topic heeft 3 delen. Ik ben nieuw op het forum, ik heb mijn eerste aankoop binnen en die nieuwe aanwinst zorgt gelijk voor het schrappen van een oude “collectie” en is het begin van een nieuwe
Nieuw op het forum
Ik ben een 32 jarige Antwerpenaar, die net zoals jullie graag een uurwerk rond z’n pols heeft. Ik ben werkzaam als vertegenwoordiger voor een bedrijf in de E-commerce en focus me dus op zakelijke B2B verkopen. - Als ik niet naar horloges loop te kijken, dan pik ik graag een aantal voetbalwedstrijden mee, drink ik een biertje of ben ik op stap. In maart / april vind je me zonder twijfel op de pistes met m’n snowboard onder m’n voeten.
Nieuwe Aanwinst
Ik heb een ongelofelijk aangenaam contact gehad met forumlid @Official_Timekeeper. Dit aangename contact en het sluiten van een mooie deal, die logisch was voor ons allebei. Heb ik afgelopen weekend mijn eerste échte aankoop gedaan van een uurwerk. Ik hou jullie nog heel even in spanning, maar ik ben er ongelofelijk blij om! - Nog even scrollen jij!
Moest je ooit in contact komen met @Official_Timekeeper weet dan maar dat je daar in goede handen bent, een man van zijn woord en enorm gepassioneerd met de hobby. Timekeeper, bedankt!
De oude collectie
Het was duidelijk dat ik in mijn jongere jaren greep naar Fashion Watches. Al deze aankopen dateren van tussen m’n 18 en 26 jaar. De laatste aankoop ligt aan de rechterkant, een “Emporio Armani” - Nou, hier valt verder over deze “collectie” niet veel meer over te zeggen. Wat mij wél opvalt, ik bleek een bepaalde voorliefde te hebben voor chronograven, terwjil dat nu toch écht wel een stuk minder is.
De Nieuwe collectie
In het midden van vorig jaar kwam een maatje van me aanzetten met een Tissot PRX rond z’n pols. Het is die horloge die mijn kijk en ideeën volledig hebben aangepast. Het is nog te kijken of dat goed of slecht zal aflopen.Goedkoop is de hobby niet.
Telkens ik deze horloge zag, kwam ik er maar niet van over hoe vet ik 'm vond. - Tot ik op een dag in het plaatselijke shopping centrum rondliep, de PRX zag blinken in de etalage en mijzelf fysiek er niet toe kreeg om 'm voorbij te lopen.
Ik weet het fanaten, jullie kunnen hier vast een hele hoop over vertellen en zeker meer dan ik. Het is een Quartz, het is massaproductie, het is weinig origineel etc etc… Ik vind 'm vooral heel erg vet en het heeft mij anders doen kijken naar hoe een horloge wel hoeft te zijn. De afwerking van de kast en band, in combinatie met de blinkende blauwe Dial vond ik een steal voor de gevraagde retailprijs. - Ik zie deze niet snel verdwijnen. - Je hoort het al, dit smaakt naar meer.
Black Bay 58 - M79030N
Moet ik jullie hier veel over bijpraten? Ik denk het niet…
Een sweetspot qua sizing - 39mm
In-House movement
Brand / Heritage
Goede pricing
Knipoog naar een historisch design
De nieuwe collectie telt momenteel dus 2 stukken. Met elk zijn eigen kwaliteiten. En ik sluit simpelweg af met te zeggen dat ik beide uurwerken ongelofelijk vet vind! Let’s goooooo