Zag het nu pas, beetje kleurenblind op mijn ouwe dag 🥸
Okay dan @Juko: 't is gewoon dat ik u als gewaardeerd horlogeforum-telg niet graag zou verliezen, eej ?
Eentje van gisteren. Vandaag wel nog steeds de Casio World Time ‘Royale’ aan (AE1200).
Deze is getrokken met de Fuji X-T10 die ik nog eens uit de la heb gehaald. Doet me toch beseffen dat hoe goed smartphone camera’s ook zijn tegenwoordig, je een echt mooie shallow depth of field moeilijk kan evenaren… Lensje hierop is een 35mm F2.0, heerlijk ding.
Ik ga toch proberen eens wat vaker horlogefoto’s te nemen met de Fuji…
Overigens ook iets aan de hand gehad met het scherm. Zaten wat krasjes in bij ontvangst (2dehands maar weinig gebruikt op de kop getikt). Vond m’n polywatch niet, dus besloten even te proberen met tandpasta. Blijkbaar iets te grove korrel, want nu zit het scherm VOL krassen Komt (hopelijk) wel goed met polywatch!
Eensch! En op een of andere manier oogt het horloge ook veel minder groot op je pols bij een camera dan bij een smartphone… alhoewel dit ook weer afhankelijk is welke lens je gebruikt Conclusie… camera vind ik ook leuker om te gebruiken dan een smartphone.
Ligt aan type lens dat je gebruikt natuurlijk, zowel voor smartphone als (D)SLR.
Tegenwoordig hebben meeste smartphones wel meerdere optische lenzen, waardoor je in x2 of x3 wel leuke wrist shots kan maken en geen gekke proporties hebt.
Ter illustratie, enkele beeldjes genomen met iPhone 14 pro toen ik deze net had en wat aan het klooien was met de lenzen (duurde even eer ik vond hoe de macro mode uit te schakelen, en ik besefte dat x2 eigenlijk gewoon een gecropte versie van een foto op x1 genomen).
Van boven naar onder, met horloge telkens even groot in kadrage
x0,5
x1
x3
-> enkel de optische lenzen gebruikt, dus niet de x2, wat een crop is.
Gefeliciteerd, veel draagplezier.
Op de bus…VanHool…