Wat dragen wij vandaag XCI

15 likes

Goedemorgen allemaal,

16 likes

Wat een leuk ding zeg, kun je er meer over vertellen? Ik ben gek op yachttimers :+1:t3:

1 like

:heart_eyes:

1 like

Heb zijn broertje, de standaard A700. :smiley:

Dank je. Er zit voor mij voornamelijk een persoonlijk verhaal aan. Toen ik lang geleden 21 werd kreeg ik van mijn vader - we zijn beide fervent zeilers - een Memosail yachttimer. Het was mijn eerste serieuze horloge en feitelijk de basis voor mijn liefhebberij.

Helaas verloor ik tijdens een zeiltocht in de UK het horloge (door mijn eigen stommiteit). Dat heb ik mezelf jaren kwalijk genomen en bestraft met “ik verdien geen goed horloge” waardoor ik bijna 20 jaar geen horloges meer droeg.

Anderhalf jaar geleden kwam ik middels foto’s weer in aanraking met dat horloge en ben ik gaan zoeken naar een identiek exemplaar. Dat bleek geen sinecure want er zijn er niet zo veel gemaakt. Uiteindelijk vond ik een workshop in CH welke nog volop kasten en uurwerken op voorraad had. M.a.w. Ik kon het horloge zelf samenstellen en zo geschiede!

Er zitten 2 uurwerken in, een automatisch voor de standaard dag uur minuten seconden aanduiding. En een tweede quartz voor de 10 minuten countdown timer, welke middels de 5 wit-rood-blauwe bolletjes aftelt alsmede de subdial. Het horloge kwam op een groene tropic welke best aardig is maar ben nu wat aan het experimenteren met natos en andere banden. Ik draag het horloge voornamelijk wanneer ik ga zeilen, omdat een dergelijk horloge in mijn optiek goed gebruikt mag worden en zeker niet vrij van krassen hoeft te blijven. Die OCD heb ik met mijn andere horloges wel haha.

Ps. Heb er ook ooit een topic over geschreven:
NA topic Memosail

Heb jij ook een yachttimer?

6 likes

Ze is weer in genade aangenomen en hoeft haar dagen niet meer op de vensterbank te slijten :sunglasses:

11 likes

Fijn weekend!

28 likes

:green_heart:

25 likes

Goedemorgen allen!

19 likes

Prachtige pistachio :heart_eyes:

1 like

Goedemorgen het is gelukkig weer Chrono Saturday :grin:

36 likes

Nu je het zegt nu herinner ik mij het topic, ik ga nog eens lezen.

Ik heb nu 2 yachttimers

En het doel voor 2024 is een Heuer skipper en/of een Yema yachtingraf

Leuk spul

22 likes

Goedemorgen en prettig weekend.

18 likes

Zeer mooi horloge :wink:

14 likes

Mag zo weer af voor het sporten

20 likes

Gaaf spul idd. Die aquastar is heel fraai. Deze zou ik nog wel eens willen toevoegen maar heel lastig te vinden of tegen exorbitante prijzen.

3 likes

Goedemorgen!

De vintage Poljot.

17 likes

22 likes