Ferry, Den Haag ken ik als mijn broekzak: geboren en getogen zoals dat heet. Daarom ben ik er ook vertrokken. Maar of we daar al aan het klatseren waren: zat niet in onze vocabulaire (in Den Haag spraken we nu eenmaal graag Hoogduits zoals je ziet). Dus je moet toch even wat dieper graven svp naar wat nu precies een vette klatser is. Op deze wijze raakt straks het halve HF in verwarring, begint men wat groot uitgevallen horloges over de schutting te werpen of nog erger: er elkaar mee te bestoken, louter uit onwetendheid. Dat moeten we niet hebben natuurlijk.
Sluitend wilde je toch, een vette klatser is een knoeier. Maar niet in mijn Haagse, maar ja, ben/was ook maar een simpele ziel. Moest ook altijd van mijn moeder zeggen, ik woon in het nette gedeelte van de Trekweg (Molenwijk) die jij ongetwijfeld wel kent. Jong uit huis gegaan, wilde een echte nette jongen worden, werkte dus niet echt . Later lekker naar Kijkduin verhuisd Sportlaan, ken je ook wel neem ik aan. En nu weer in een volksbuurtje in Schiedam, tja ging achter Assie aan he
Doekje???
helemaal bekend Fred. Zat op school op de Goudsbloemlaan, het 2e VCL. Sportlaan, Kijkduin, allemaal leuk. Maar ja: hoe kun je nu een horloge als een knoeier omschrijven? Dat gaat toch niet? Betere definitie dus. Ik help je een beetje. Zo’n ding wat een beetje overmatig opvallend aan je pols hangt te bungelen als je rücksichtlos meisjes (en kerels evengoed) wilt imponeren? Blingbling? Is dat vetklatsklats?
Ik denk dat als je het geen naam kunt geven, je het beter verkoopt. Dat is nu misschien een goeie starter om eens de andere kant van het blauw mee te verkennen.
Moet je mij niet verwijten, dan moet je meneer van Dale een mailtje sturen, het is zijn/haar definitie
Maar die definitie kan ook wel, toen ik heel lang geleden op de woonwagenkampen werkte gebruikte zij daar deze definitie ook wel, gewoon een blingbling aan de pols, liefst van goud natuurlijk. Aardige lui trouwens, had nooit problemen met ze
We laten het hierbij is mijn voorstel. Binnenkort kletsen we gezellig verder over klatsers. Klatsklets zeg maar. Doen we!
Top Hans, fijne avond nog
Mogguh allemaal, voor een hoop van jullie gaat de week weer beginnen.
Mijn werkweek zit er weer bijna op
Baas boven baas: mijn werkend leven zit er bijna op. Morgen laatste werkdag.
Ben weer 7 dagen vrij