Wat dragen wij vandaag? XXX

Het blijft gaaf…een oude liefde…

26 likes

18 likes

Een 21-steens, jaren 70 Ricoh week day date (moet nog even uitzoeken hoe je dat insteld) met facet

19 likes

Voor vandaag een GMT Master II (ref. 16710) uit 2006. De zogenaamde ‘Pepsi’

Een bijzonder horloge voor mij, omdat ik het gekocht heb ter gelegenheid van de geboorte van mijn zoon. U voelt de uiteindelijke bestemming al aankomen.

Bijna 50 jaar voor ik het horloge kocht, introduceerde Rolex de GMT die gericht was op een kopersgroep die regelmatig in twee tijdzones zou reizen.

Met de rode ‘GMT’ -wijzer die kon men op de draaibare lunette aflezen hoe laat het in de andere tijdzone was. Door de combinatie van twee kleuren op de lunette was voor die tijd kleurrijk en onderscheidend.

De eerste productie lijn (ref. 6542), had een lunette van het nieuwe wondermateriaal: bakeliet. Helaas had bakeliet de neiging om te barsten en werd daarom later vervangen door een aluminium inzetstuk, inmiddels wordt er door Rolex gewerkt met een keramische lunette.

afbeelding

Pan Am bestelde GMT’s voor haar piloten.

22 likes

22 likes

Goedemorgen horlogeforum!
Werk ze vandaag :+1:t2:

31 likes

22 likes

33 likes

17 likes

Proficiat Leon :+1::smiley: heel mooi

1 like

zopas overgenomen van @Riepos. NA: Orient Triton/Neptune Blauw
de metalen band is een beetje een rammelblik. dit (distressed?) leder had ik nog en vind ik wel wat. wat vinden jullie?


18 likes

Artikel over thuiswerken en video conferencing in de krant … Ik mag zo ook weer :roll_eyes:
(Al vanaf maart 100% thuis gewerkt)

29 likes

Goodmorning


SPB077

29 likes

Na weken Speedy weer eens deze rammer:

35 likes

Mogguh :raised_hand:

17 likes

Goedemorgen :open_hands:

23 likes

Mogge.


Fijne dag allemaal :dash:

26 likes


Vintage Poljot

18 likes

36 likes

14 likes