Wat dragen wij vandaag? XXXIV

" I have been a rich man and I have been a poor man and I choose rich every f*ing time. Because when I handle my problems I pull up in the back of limo wearing a 5000 dollar suit and a 30.000 dollar gold watch! " - Wolf of Wallstreet

2 likes

Arme man.:smirk:


16 likes

Nee. Met deze heb ik het niet. Kan begrijpen dat mensen ergens idolaat van zijn. Maar bij deze zie ik het niet. :see_no_evil:

Wel eens in handen gehad?

1 like

Is dat nodig?

Nb. Ik heb wel een skx013

Ja in het geval van de Marine Master 300 wel. Als je de kast die met de hand afgewerkt is door de Takumi van Grand Seiko met Zaratsu polishing, de geborstelde wijzers en de monobloc case begint het horloge pas echt te leven. Op papier zou je denken zwaar overpriced voor een Seiko. Totdat je het horloge vast houdt en de aandacht voor detail ziet. Japan z’n antwoord op de Zwitserse duikers en wat voor antwoord…

1 like

Ok.

Ga m een keer bekijken.

Maar als ik bij die foto in het topic van the battle de sub en marinemaster naast elkaar zie, vind ik die sub net iets mooier. Ook qua afwerking.

Bij een GS, zie ik dat Japanse polijstwerk overigens wel op de foto terug. En dat valt me qua looks een beetje mee op deze foto van de marinemaster.

Zie eigenlijk gewoon een seiko.

Lekker man, gewoon een Seiko! :wink:

PS Ik heb die MM300 vorige week in handen gehad @Brick. Wel een dik ding hoor! Eigenlijk niet te vergelijken met een suppie of een Dweller, gewoon een ander horloge maar wel keurig afgewerkt enzo.

15 likes

15 likes

Dat is dit toch?

Overigens zie ik het hier wel.

.

11 likes

Ik zou ook voor de Sub gaan als ik echt zou moeten kiezen, maar ik vind de Marine Master 300 een schitterende toevoeging uit Japanse hoek in mijn collectie. De Marine Master 300 was ooit een grail van mij. Destijds de Sbdx001 verkocht voor een Tudor Pelagos. Geen spijt van gehad totdat ook de Pelagos verkocht werd. Toen begon ik de Marine Master 300 te missen. Er waren een aantal punten waar ik mij bij de eerste generatie MM300 Sbdx001 aan irriteerde. De kroon, clasp en bezel action voelde wat minder solide. Dat is bij de SLA021J verbeterd. De ceramische bezel en saffier glas met anti-reflective coating in combinatie met een inktzwarte plaat heeft het horloge net het beetje extra wat hem nog dichter bij de Zwitserse 3k duikers zoals de Black Bay of Seamaster Professional 300m brengt. Het ontbreken van de woorden Marine Master vond ik bij de release van de SLA series een doorn in het oog, maar de X zorgt eigenlijk wel voor meer rust in de dial en misschien ook wel een keer eigen gezicht tov de Zwitserse concurrenten (4 lines of text master diver xxx meter bla bla)

1 like

Zo blij dat ze niet te dichtbij komen! Laat Seiko lekker Seiko blijven, dat eeuwige “ik wil op Rolex lijken” gedoe hoeft van mij niet zo. De kwaliteit van Seiko is prima, helemaal in de Grand hoek.

Dat gezegd hebbende: Wat dragen we vandaag? :wink:

1 like

Ik doelde op de afwerking en het overal gevoel van kwaliteit etc.

Oké. :beers:
Back on topic dan maar.

33 likes

Mooi hoor :ok_hand:t2:

1 like

Thnx, heb hem nu een week, moet chirurgisch verwijderd worden, wat een gaaf horloge

Edit: door dit horloge lukt die rado van jouw niet atm

3 likes

Snap ik, deze Oris doet het altijd goed :+1:t2:

1 like

Deze!

40 likes