Wat dragen wij vandaag XXXVIII

Ik zie vooral een

Op de achtergrond.

1 like

Schitterende wijzerplaat! Dit zie je tegenwoordig niet veel. Ken het merk niet. Heb je meer info?

1 like

Zeker!! Dit is een Garrick S4. Garrick is een klein Engels merk wat een aantal bijzondere dingen doet. Ze halen inspiratie uit het traditionele Engelse horlogemakersverleden. Dus driekwart bruggen, veel aandacht voor afwerking, maritieme inspiratie, dat soort dingen.

De S4 is het nieuwste model van ze, wat als entry in de markt wordt gezet. Let wel, entry betekend nog steeds 5 tot 6k zonder belasting, afhankelijk van welke keuze je maakt. De wijzerplaat is volledig handgemaakt, compleet met bespoke Guilloché patronen voor de kleine seconde en het centrale deel indien gewenst. Deze versie heeft een afwerking op het centrale deel wat tremblage heet. Een soort gehamerde finish, erg fraai!

Hier meer info in mijn artikel op MONOCHROME Watches.

7 likes

Bijzonder. En zeer fraai. :ok_hand:

Morgen iets anders om de pols.
Deze loopt perfect!

20 likes

Erg bedankt voor het uitleg! Hou persoonlijk veel van aparte merken en dit soort details (ben dol op guilloché dial),maar van dit merk nog nooit van gehoord. Daarom is het ook zo leuk en leerzaam op dit forum! Je mag zulke merken/horloges ook op deze topic laten zien,

3 likes

25 likes

Eerder vandaag…

18 likes

“Avondklok” :smiley:

34 likes

Gaat die eruit? Toch niet wat je ervan gehoopt had?

Deze eerder vandaag:

30 likes

22 likes


De Airman met een glas Glenallachie Portwood.

16 likes

Ja absoluut wel. Een werkelijk waar prachtig horloge, maar ik ga voor een vintage datejust :see_no_evil: helaas moet deze daar wel ruimte voor maken (financieel gezien)

2 likes

Tijd heeft iedereen. Zo’n prachtig horloge slechts een enkeling

1 like

22 likes

27 likes

Laatste uurtjes vh weekend mannen. Geniet er van!

39 likes

Gave klok! Geniet ervan

1 like

Heerlijk horloge :star_struck:

1 like