Lente
Mooi lijnenspel
Zijn wat subtieler ja.
11 jaar geleden in april 2010 ging een jongeman van 23 naar de dokter voor een blaasje/ pukkeltje op zijn tong om te vertellen dat hij daar wat ongemak van had. Na controle bleek de pukkel het topje te zijn van een ijsberg (een carcinoom ter grootte van een 2 euro munt)
Een operatie was onvermijdelijk waarbij 70% van de tong verwijderd zou worden (een commando operatie zoals dat heet), een regelrechte slachting een permanente verminking, waarbij men vanaf de lip tot de kin openmaakt alsook de keel van links naar rechts over de hele breedte. Omdat er ook een tong gereconstrueerd moest worden zou er een 11 uur durende microchirurgie toegepast worden om een stuk uit het bovenbeen te halen en daarmee een tong te reconstrueren.
Afijn na een aantal maanden van ellende heeft deze jongeman (1,80 lang en 78 kg), inmiddels 25 kg lichter, de draad weer opgepakt. Wel was een nieuwe operatie nodig omdat het lichaam de reconstructie had afgestoten. Nu had men vanaf de borstspier een reconstructie gerealiseerd. Maanden later, in december, had de dokter wederom slecht nieuws namelijk dat de ellende naar zijn longen was uitgezaaid.
27 maart 2011 om 11:55 uur, blies deze kanjer van een jongeman zijn laatste adem uit in mijn armen. Hij is 23 jaar oud geworden en woog nog maar 27 kg (Rust in vrede mijn jongen).
Vandaag draag ik tot 11:55 uur een horloge daarna staat de tijd voor mij even stil .
Na 10 jaar is de pijn even erg. Hij zou dit jaar op 17 april 34 zijn geworden
Geniet van iedereen die je liefhebt en koester je kind of kinderen. Als je mij een plezier wilt doen dan geef je vandaag je kind of kinderen een extra knuffel .
SAT out, voor vandaag
Veel sterkte vandaag.
Bedankt voor het delen van dit heftige verhaal en veel sterkte en toch ook nog mooie herinneringen van zijn leven gewenst.
Mooi gezegd en komt goed!
Wat een verhaal, enorm veel sterkte met dit verdriet .
Zeker!
Man hartverscheurend,zit met tranen in m’n ogen.
Sterkte kerel
Bizar verhaal, net zou oud als ik nu ben…
Sterkte!
Ben er stil van, heel veel sterkte, ook namens mijn zoon.
Sterkte gewenst en koester de herinneringen. Weet uit eigen ervaringen wat het is om een kind te verliezen.