Een horloge dat op mijn alltime wishlist staat is de Atlantic World Master Art Deco. Ik heb eens een Blyssa gehad die eigenlijk identiek was maar die is inmiddels verhuist. Het is een dresswatch met een bescheiden maat 37mm. De reden dat ik hem nog niet heb is dat hij verdomd lastig te krijgen is. In Nederland schijnt een importeur te zijn waar ik meerdere malen naar toe heb gemaild maar nooit een reactie van kreeg. Ik weet een handelaar in de VS die een uitgebreid assortiment heeft. Ik ging dus maar weer eens een kijkje daar nemen om weg te dromen en wat bleek? Er is nu een nieuw model met een 40,5mm rose gouden kast. Toen ik hem zag viel mijn mond open. Ik ga toch maar eens daar naar toe mailen of ze deze ook naar Nederland sturen.

Very “dressy”, Dreski ! (tu)
En 40 mm is inderdaad meer van deze tijd.
Was die Blyssa geen meteen witte wijzerplaat ?
Zwart + rose goud is een niet te verslagen combi !
En lekker duidelijk afleesbaar ook.
Ai, ai, ik ga geen topics van jou meer lezen, Andre !

Marc-B1 Schreef:
Sli - hik ! Heb je de prijs gezien ???
Ja maar ik zou het er gewoon voor betalen…
Erg mooie klassieke dresswatch.
Te bling voor mij, maar wie de schoen past trekke hem aan he 
Ik vind het wel te veel geld voor een horloge met een claro 888 uurwerk…
Dorian Schreef:
Erg mooie klassieke dresswatch.
Te bling voor mij, maar wie de schoen past trekke
hem aan heIk vind het wel te veel geld voor een horloge met
een claro 888 uurwerk…
Dat uurwerk zegt me niets. En volgens de site van Atlantic zelf zit er gewoon een ETA in. Misschien is hij gemodificeerd…Ik baal zo dat dit merk gewoon nergens in de winkel ligt.
Misschien weet iemand hier iets over?

Dit is een Claro-Semag 888 uurwerk.
Zijn oorsprong is schemerig, maar over het algemeen wordt aangenomen dat het een uurwerk is van chinese oorsprong (gebaseerd op miyota, met een op seiko gebaseerde winder), welke door voldoende toegevoegde bewerkingen binnen de zwitserse landsgrenzen voor “swiss made” door mag gaan.
http://www.tractionink.com/watch_wiki/index.php?title=Claro-Semag
Dit uurwerk zit ook in sommige Zodiac’s, evenals Zodiac is Claro-Semag een dochter van Fossil.
Overigens maakt atlantic op hun website gewag van zowel eta 2824-2 als van de claro 888 als mogelijke aandrijving van de wijzers.
Dorian Schreef:
Dit is een Claro-Semag 888 uurwerk.
Zijn oorsprong is schemerig, maar over het
algemeen wordt aangenomen dat het een uurwerk is
van chinese oorsprong (gebaseerd op miyota, met
een op seiko gebaseerde winder), welke door
voldoende toegevoegde bewerkingen binnen de
zwitserse landsgrenzen voor “swiss made” door mag
gaan.http://www.tractionink.com/watch_wiki/index.php?ti
tle=Claro-SemagDit uurwerk zit ook in sommige Zodiac’s, evenals
Zodiac is Claro-Semag een dochter van Fossil.Hier de zodiac cl888
http://img.photobucket.com/albums/v373/Santeno/Mov
ements%20and%20Parts/ClaroSemangCL-888.jpg
Ok. Misschien zijn ze hier op overgestapt omdat er geen ETA’s meer geleverd gaan worden. De oude Atlantics hadden wel een ETA uurwerk.
Hallo Dreski,
Op Ebay staat nog het oude type te koop bij Wachtmeisterin, op dit moment op blz 18
Misschien???/
Groeten
Jack
Sorry, bij antike sammleruhren bis 1970
Dezelfde met CL 888 werk en glasbodem nu nog voor 25 euries
bieden !!!1
jackwillen Schreef:
http://cgi.ebay.de/ATLANTIC-WORLDMASTER-AUTOMATIK-
UNGETRAGEN-NOS_W0QQitemZ370249677583QQcmdZViewItem
QQptZDE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armband
uhren?hash=item563499bb0f&_trksid=p3286.c0.m14
bedankt voor de tip. Ze hebben geen paypal helaas. Ik hou hem in de gaten maar heb even niet zoveel in de horlogepot. 25 euro zal hij niet blijven.
Hoi dreski,
Wat een beauty! dat vond ik een tijd geleden ook al daarom heb ik deze uitvoering toen gekocht (bouwjaar +/_ 1975),en moet zeggen in het echie zijn ze nog mooier:}
En in dit horloge zit een FHF 969-4N uurwerk 17 juwels handopwinder.
Goed zoeken op Ebay en ik weet zeker dat jij er ook een voor een leuke prijs kunt vinden.
Groet,
Aviator
Ik heb een paar maanden geleden de Atlantic van Zeno overgenomen. Is zeker niet ieders “cup of tea”
Maar ik ben er blij mee. Krijg er ook wel positieve reacties op, want hij valt, zeker in de zon, best wel op. Ga hem binnenkort op een rode band zetten.