Wat een Frankenwatch is dit zeg.. bah

Zag deze op marktplaats. http://link.marktplaats.nl/146678745 erg lelijk. Wat vinden jullie er van?

Dit is geen frankenwatch maar gewoon nep.

Ja een Frankennepper. Dat bedoelde ik eigenlijk ook.

Frankennepper met een nato band ha ha
Wijzers lijken veel op die van de Seamaster

X(

Misschien wat voor in de openhaard

Spoedmeester

Heren, in het kader van het algemeen belang graag een voortzetting van de cursus: Hoe herken ik een nepperd.

Wat zijn de “fake”-punten van dit horloge:

-Het plexiglas? (heb ik nog nooit gezien bij een rolex, maar dan kan natuurlijk mijn beperkte kennis van het merk zijn).
-De nu niet erg hoogstaande afwerking van het uurwerk?
-De nogal “gewoontjes” uitziende achterdeksel?
-De prijs voor een "vintage"rolex?

Hoe meer de kenmerken van een fake op een dergelijk forum herhaald worden, hoe minder (beginnende) enthousiastelingen erin trappen, dacht ik zo.

Met vriendelijke groet,

Michel

De wijzers kloppen ook niet.

Wijzers kloppen wel!

Wat zeg je me nou? Heeft Rolex deze ooit op een model gehad? Kun je dat misschien onderbouwen. Ik heb ze namelijk nog nooit op een Rolex gezien. Wel op een Bill Yao of een mod van Robbie. :wink:

Goedemiddag forumleden,

Al enkele weken volg ik jullie boeiende onderwerpen en bekijk de mooie foto’s, maar bij het zien van de “nepperd” kreeg ik toch wel een het gevoel dat ik best wel eens daarin zou kunnen trappen. Natuurlijk is een degelijke prijs niet realistisch voor een rolex maar echt lekijk is het bewuste model ook weer niet.

Is het misschien een idee dat iemand ter lering en vermaak uit zijn rijke (plaatjes) collectie het echte model naast de nepperd kan zetten met eventueel deskundig commentaar.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat rolex geen enkel model heeft geproduceerd dat ook maar in de buurt van deze marktplaats nepperd komt.

Met vriendelijke groet,

Cees

wrx Schreef:

Hoe meer de kenmerken van een fake op een
dergelijk forum herhaald worden, hoe minder
(beginnende) enthousiastelingen erin trappen,
dacht ik zo.

Heel goed, dank je vriendelijk.

Maarrehh, wat is nu precies een “Frankenwatch”?

Met vriendelijke groet,
Marco J.

Ik dacht ook dat het wel een heel vrijzinnig huwlijk was tussen Omega en Rolex. Zelf vindt ik het model ook niet echt lelijk, alleen zou er geen rolex op moeten staan.
Zet er dan Beta op ofzo :wink:

-Edit- Beetje webbrowsen laat zien dat hij idd echt bestaan heeft. Hmm, rolex heeft toch modellen die ik wel mooi vind.

Groeten,

Martin

@ Marco

Een frankenwatch is een horloge wat opgebouwd is uit originele onderdelen, maar die oorspronkelijk niet bij elkaar horen.

De wijzers hebben korte tijd op de 5513 gezeten voor het Britse MOD (Ministry of Defense)

http://www.antiquorum.com/images/press/pr108/large/5517.jpg
Rolex “SBS” Submariner Ref. 5517
Oyster Perpetual, Submariner, 660 ft= 2oo m”. Made in 1972 for the British Special Boat Service and issued in 1978. Center-seconds, self-winding, water-resistant, stainless steel military diver’s wristwatch with black bezel with 60- minute divisions and fixed bar lugs.
Estimate: $ 80,000 - $ 100,000

Willen jullie een nepper herkennen:

Het boek is noch steeds te koop.

Met de vorm van de wijzers is niks mis. Op de military modellen werden deze gebruikt omdat ze zo meer lichtmassa hadden waardoor ze tijdens operaties beter zichtbaar waren voor de militairen (vaak duikers of saboteurs). Een echte Military uit deze periode waarvan de herkomst en echtheid is vastgesteld ‘doet’ tegenwoordig 75.000 Euro (+).

Tja, vraag en aanbod he?

hans