Wat een horloge allemaal teweeg brengt

Mocht je toch belangstelling hebben in verdieping:
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBZWB:2022:1221

Het betreft een aardige erfenis :wink:
2.12.
De boedelnotaris heeft op basis van de door [naam gedaagde sub 1] verstrekte bescheiden een aangepast vermogensoverzicht opgesteld van de nalatenschap. Het saldo van de nalatenschap is daarin voorlopig berekend op een bedrag van € 1.208.616,77.

2.13.
Tot de nalatenschap behoren onder andere certificaten van de aandelen in de Stichting Administratiekantoor [certificaten] (hierna: de certificaten). Erflater heeft deze certificaten na de verkoop van de door hem opgerichte onderneming in 2016 verkregen in ruil voor een investering van € 4.840.393,00.

[quote=“Ady, post:18, topic:387790, full:true”]

Lijkt me wel zo verstandig. Die man zit erop.

Heeft niets te maken met wantrouwen. Als je jurist was zou je het snappen.

Dus? Als dit de meest belangrijke punten zijn uit de zaak dan is het een merkwaardige uitspraak. Ik ga de hele uitspraak straks doornemen.

Volgens mij was ik ook niet stellig in mijn mening hierover maar heb ik duidelijk aangegeven dat ik iets over het hoofd zie.

We zijn benieuwd naar uw uitspraak.

En daar zult u het mee moeten doen…

2 likes

U kunt hem ook zelf lezen

Veel plezier, ik ga lekker naar buiten. Het is mij te mooi weer om mij te bemoeien met iets waar ik geen deel aan heb en al helemaal niets aan kan veranderen. Succes :wink:

3 likes

Moet er niet gewerkt worden?

Nee, ik werk voor een Amerikaans bedrijf, dus ik werk meestal in de avond en afhankelijk van het weer, werk ik in de ochtend of middag. Flexibele werktijden.

Ah ok. Wel relaxed!

Inderdaad en sinds de COVID situatie nog relaxter omdat ik niet meer hoef te reizen. En het remote werken nog meer geaccepteerd is.

1 like

Ik werk al tijden vooral van huis. Met name het reizen is idd k*t. Het irritante is ook dat de meeste leuke banen in mijn vakgebied in 020 zitten, terwijl ik in 010 woon. dan blijft dat altijd wel een dingetje

1 like

Geen tijd gehad om de uitspraak volledig te lezen maar die Patek was kennelijk weer teruggegeven aan de erflater. Raar dat het artikel daar geheel aan voorbij gaat.

Beïnvloedt dit nieuwe gegeven je mening over de uitspraak?

Misschien toch een

Heb het wel helemaal (zucht) doorgelezen , èn de conclusie tbv het horloge kon de vriend van de overledene waar hij dus een relatie mee had niet hard genoeg aantonen dat hij het horloge geschonken had gekregen, èn het horloge werd door de overledene ook nog zelf gedragen, èn tenslotte bevond het horloge zich in het huis van de overledene, ze woonden dus niet samen.
Het horloge komt gewoon in de boedel en wordt door de kinderen en de vriend van de overledene verdeeld.
Wat betreft de certificaten (geschat op ruim 4 1/2 miljoen €) daar is de ex-vrouw afwikkelingsbewindvoerder en mag zij ZONDER goedkeuring en overleg naar eigen goedvinden de erfenis in zijn totaal afhandelen,zonder goed keuring van de erfgenamen met dien voorwaarde dat geen der erfgenamen aan zijn erfdeel te kort mag komen.
Dat is expleciet door haar ex (de overledene) zo bedongen.
Tenslotte wordt de man die het proces begon veroordeelt tot de kosten van ruim 1450€.
de eis van de ex om een schadevergoeding te verkrijgen voor haar werkelijk gemaakte advocaatkosten werden van de hand gewezen.
zuukses met het lezen… :rofl:

1 like

Ik snap werkelijk waar het sarcasme niet. Ik heb toch duidelijk gezegd dat ik zei wat ik zei puur op basis van het artikel?

Sorry, was oprecht niet sarcastisch bedoeld. Het was meer dat ik het tof vond dat je er toch nog dieper in was gedoken en constateerde dat er nog meer te vertellen was dan enkel het eerste bericht vermeldde.

1 like

:+1: