Hier een voorbeeld van hoe het helaas kan gaan bij een erfenis. Hopelijk niet de houding bij de leden hier op deze leuke forum.
Quote: Voor de volgende generatie? Rijke familie maakt ruzie om erfenis prijzige Patek Philippe.
Hier een voorbeeld van hoe het helaas kan gaan bij een erfenis. Hopelijk niet de houding bij de leden hier op deze leuke forum.
Quote: Voor de volgende generatie? Rijke familie maakt ruzie om erfenis prijzige Patek Philippe.
Toevallig volgt mijn vader de horloges die ik had. Ze had ik een Seiko Sportura Kinetic (zo’n ovale), die wilde hij ook meteen hebben. Daarna kocht ik een Seiko Velatura Kinetic en ook die wilde hij meteen hebben. Inmiddels heb ik ze beide van de hand gedaan en hij heeft ze nog steeds. Gezien dat ik ze van de hand heb gedaan, zal er weinig ruzie over komen met mn broer (die overigens inmiddels ook dezelfde Sportura Kinetic heeft
), behalve dat ik ze zou willen vanwege sentimentele redenen.
Geld maakt de beste relaties instabiel
beter maar alles verbrassen.
Erg vaak lopen verdeling van een erfenis uit tot de grootste ruzies, zelfs in de beste families. En daarbij hoeft het niet altijd om een hoog bedrag te gaan. Het is triest maar waar.
Haha slim bedacht 
Van wat ik hoor is er tenminste genoeg horloges om rond te gaan.
kinderen wees gewaarschuwd, erfenis weg in 3,2,1.
Wat een ellende bij een erfenis, heb het zelf ook meegemaakt. Was er snel klaar mee, ik hoefde niets en mijn broers mochten lekker ruzie maken over de rest. Ik hoefde alleen de trouwring, scheelde mij een hoop stress.
Maar goed, ik heb natuurlijk ook de nodige dure horloges. Heb daar goede afspraken over gemaakt met de kids wie wat krijgt. En de oudste verkoopt de rest van de horloges en verdeelt het geld. Dat scheelt een hoop gedoe en de rest is allemaal via de notaris geregeld en die gaf de tip. Zorg dat alle kinderen weten wat je aan roerende goederen hebt. Zo weten alle kinderen precies wat ik aan verzamelingen heb en wat de waarde is van mijn andere verzamelingen. Moet er niet aan denken dat ze ruzie gaan maken.
Mooiste is met warme hand verdelen.
Lukt dat niet, hopen dat ze in overleg tot een verdeling komen.
Als ze zo dom zijn om te gaa vechten voor wat spulletjes dan wens ik ze veel plezier ermee…
De fockers
Mijn beste,
Tja,
Geld en geweten zijn een huwelijk waarin de echtgenoten constant vreemd gaan!!
Orologio Signaturis Temporis 
Soort van bodemloze put 
Aparte uitspraak van de rechter.
T.a.v. het horloge kan ik het nog volgen omdat er niets over is vastgelegd, maaaarrrrr, een paar kanttekeningen:
Het verhaal over de certificaten vind ik helemaal vreemd. De executeur kan niet bepalen dat hij zijn certificaat te gelde moet maken. Als dat zorgt voor scheve gezichten bij de andere twee dan moeten zij die van hen maar verkopen lijkt mij.
Bizarre uitspraak vanuit juridisch perspectief maar het is vrij laat dus misschien zie ik iets over het hoofd. Ik laat me graag overtuigen door een andere jurist, die schijnen hier bij bosjes rond te lopen
Ik geloof niet in een bizarre uitspraak, meer in een te beknopt nieuwsartikel om tot een goed oordeel te komen. Het moet natuurlijk makkelijk te lezen zijn en discussie oproepen zodat de meute het artikel gaat lezen, daar wordt het geld verdiend. Ik denk wanneer je jezelf in de zaak gaat verdiepen, dat je tot een vergelijkbare uitspraak zal komen.
Wat wel weer eens aangetoond is, is dat geld het beste in de mens naar boven haalt 
Ja, het volledige dossier.

Tja… we kennen het verhaal natuurlijk niet. Blijkbaar was de dynamiek onderling ingewikkelder dan een service geven aan de grand complication. Sappig artikel, dat wel.
Ah ik had kennelijk moeten benadrukken dat ik me puur baseer op wat hier staat. U kent het dossier wel? Misschien wil u een en ander toelichten dan?
U heeft wel inzage in het dossier? Kunt u dan de omstandigheden toelichten die tot deze uitspraak hebben geleid?
Of gaan we er maar vanuit dat de rechter het wel goed gedaan zal hebben?
Lijkt me het verstandigst.
Waarom mensen of een beroepsgroep wantrouwen aan de hand van een beknopt nieuwsberichtje?
Lijkt mij niet nodig.
En zoals Capibara aangeeft
De details zullen de sappigheid van het verhaal doen opdrogen.