Wat een horlogeweek! Zucht... Advies gevraagd

Allereerst wacht ik nog steeds (al van voor Pinksteren) op mijn Seiko 5 Sports SKZ211 uit Australië: op maandag bezorgen ze al geen postpakketten meer, vandaag zullen ze wel mijn klok wellicht inklaren en dan zal uiteindelijk eind deze week m’n pakketje eens eindelijk binnenkomen.

Afgelopen weekend heb ik de buxusheg nog gemaaid met de handheggeschaar. Daar kon mijn automatiekduiker kennelijk niet tegen. BENG! Secondenwijzer ligt eraf. Gisteren naar de Seikoshop gebracht. Offerte 30 euro. BENG! Hakt erin, enfin dat wordt dan wel even professioneel gedaan.

Nu, ik heb een Seiko 6309-7049. Ik wil de rubberen band vervangen. Met geen mogelijkheid krijg ik de band eraf omdat de band erg stug is en de pushpins onvoldoende wijken zelfs met een speciale pushpin-tool. Wat zal ik doen, de band en pushpins kapotknippen: dat zal de Seikoshop vast ook doen? Heb jij een handige tip?

Geen handige tip, wel een snelle oplossing (dus toch een handige tip?). Ik had ooit hetzelfde met zo’n rubberen band. Ik kréég 'm maar niet los. Toen ik heb er maar het stanleymes bij gehaald. De pushpins hebben het overleefd, de band niet. Maar ja, die wilde ik sowieso vervangen… :wink:
Wel uitkijken dat je niet uitschiet en een kras op de kast van je duiker maakt!

het verklooien van een nog goede band is wel een beetje zonde. Echter ik vind de Seiko B20 band toch niet mooi combineren met deze vintage duiker. Dank voor de reactie.

Met wat brute kracht en zonder beschadigingen aan mijn B22, springbars of duiker heb ik de Seiko B22 eraf gekregen. Ik heb er nu weer zo’n heerlijke Seik0 Z22 vintage rubber aangezet. Betere match!

En heb je die Buxusheg maar gelijk uit de grond gerukt? :smiley:

Da’s een top-week zeg :wink:

Zelf doe ik voor de noodzakelijke tuinarbeid altijd mijn horloge af. Ik heb er al eens een mee verknold.

Wat betreft de band, zou het helpen om hem in warm water te leggen om het rubber wat soepeler te maken? Daarna proberen er met de ‘hefboomkant’ van de pushpin tool proberen opzij te wrikken.

Groeten,

Martin

niet zijn electrieke schaar wilde gebruiken. En ik heel stoer, nee hoor het gaat wel. Trut die ik ben.

beetje wrikken en brute kracht door de pushpin naar binnen te drukken en met volle kracht naar beneden douwen en voila. Ik heb er nu weer een Z22 vintage aan gezet. Cool.