Ferrie Schweitzer heeft de afgelopen weken mijn Omega Seamaster Chronostop onder zijn hoede gehad. En wat een resultaat: nieuw glas, nieuwe band, nieuwe knoppen en de kast weer helemaal strak geborsteld in het originele ‘sunburst’ patroon, waarbij de lijnen van de borstel vanuit het midden lopen. Niet iedere horloge-reparateur heeft deze techniek onder de knie. Ferrie gelukkig wel!
…de kast weer helemaal strak
geborsteld in het originele ‘sunburst’ patroon,
waarbij de lijnen van de borstel vanuit het midden
lopen. Niet iedere horloge-reparateur heeft deze
techniek onder de knie. Ferrie gelukkig wel!
Hier nog eentje. Verkocht, maar niet vergeten!
Glycine Airman SST ‘Pumpkin’ uit 1969. En ik plaats 'm niet zomaar! De kasten van de Glycine en de Seamaster die ik in de eerste posting liet zien, zijn gelijk!
Prachtig resultaat zeg!
Deze ovale kasten lenen zich prima voor Sunburst. Helaas zie je maar al te vaak dat het eraf gepolijst is. Wat goed dat er nog échte vakmensen bestaan. (tu)
… hoe lang draag jij een horloge voordat je deze
wisselt, dit ivm jouw uitgebreide collectie?
1 dag. Iedere dag een andere. En bij voorkeur ook niet hetzelfde merk twee dagen achter elkaar. Maar dat lukt niet altijd. Vaak vraag ik aan mijn kinderen wat ik de volgende dag om zal doen.
Dat ziet er weer prachtig uit Thieuster! Geniet ervan.
Hoogstwaarschijnlijk laat ik mijn chronostop (de normale uitvoering) binnenkort ook bij hem polijsten. Mijn horloge is eerder gepolijst op de manier die MartinB al beschreef. Het hele sunburst-effect is weg Ik hoop dat Ferrie mogelijkheden biedt maar ik ga daar wel van uit.