Wat een nieuw glaasje al niet kan doen. (Seiko Vanac 5256-6010)

Ik heb al een poosje deze mooie King Seiko Vanac Special 5256-6010 uit 1973. (hele mond vol ja)
Met zo’n super fout jaren '70 facet geslepen glas. Met ook aardig wat krassen inderdaad.
Het uurwerk was een bonk roest, nog niet super mooi om te zien maar hij loopt weer goed (genoeg) :smile:
Destijds wat onderdelen uit India(!) kunnen halen.

Maar ja, vind maar eens zo’n glaasje. Bleek dat op ebay “schillachi” a.k.a. Stefan nog wel iets had liggen.
Nog wel even een discussie gehad over de metalen ring rond het glas (goudkleurig versus zilverkleurig) maar de boeken liegen niet, de versie met de zilverkleurige ring was toch echt gespecificeerd voor mijn horloge. (ik heb zelf een “case2crystal” pdf) En Stefan is ook niet iemand om heel lang mee te discussieren, en vind maar eens zo’n glaasje…

Dus glaasje gemonteerd tussen het klussen voor anderen door en het ziet er moet ik zeggen toch wel érg gaaf uit!


Van de zijkant ziet ie er ook supergaaf uit :smile:

Lijkt me duidelijk dat dit geen klushorloge is :wink:

10 likes

Bijzondere klok, ziet er weer netjes uit zo met dat glaasje.

Al zou de kast nu ook wel een licht polijstbeurtje kunnen gebruiken. :sunglasses:
Maar dan moet dat wel op de juiste manier gebeuren anders ben je al die mooie scherpe kanten kwijt. :grimacing:

Polijsten is wel een beetje “eng” inderdaad.

1 like

Wat een bijzondere klok! Leuk om te zien!

wow gaaf!

Wat een ontzettend coole klok is dat, man! En super dat 't gelukt is met dat glaasje! Deze brengt je helemaal terug naar de tijd van de waanzinnige outfits, hair styles en Sly and the Family Stone! :sunglasses:

Cool gedaan Martijn!

Dankjewel allemaal :smile:

Ook nog eens naar deze kijken, maar dat wordt hem voorlopig niet. (geen tijd)

Dat is een juweeltje,letterlijk en figuurlijk :wink:
Erg mooi!!

Die King Seiko ziet er een stuk beter uit met dat nieuwe glas. :+1:

Top gedaan en mooi horloge. Nooit gezien met een dergelijk glas en kan me voorstellen dat die idd niet overal rondzwerven.

Heel apart dat glas en mooie wijzerplaat!

Mooi horloge weer :+1:

70’s galore optima forma!
Fantastisch, Martijn. Dat wordt heerlijk glitteren in de zomer …
Deze verdiend polstijd tijdens kijken naar de nieuwe hitserie ‘Vinyl’ van HBO …