Wat een prachthorloge, alleen jammer dat ik het nergens tegenkom!

De Glycine Airman 1 in 36mm, de heruitgave uit 2014.
Zelf loop ik nu al een aantal weken met de 39mm versie rond de pols, non-purist, en dat bevalt enorm.
Maar die 36mm… Die blijft toch kriebels geven.

Heeft iemand die versie hier? Of zijn ze echt zo zeldzaam? Want kijk toch 'ns wat een beauty…

16 likes

Hij is inderdaad prachtig! Ik zou hem ook in de 36 mm willen hebben. Ooit… 20 jaar geleden kocht ik er een uit 1959 met witte plaat. Helemaal origineel en uiteraard dus ook het kleine formaat. Een jaar of 15 terug voor een zeer goede prijs aan een echte Airman liefhebber verkocht op de Rikketik beurs… Eeuwig spijt van… :pensive:

1 like

Afgelopen dagen stonden er twee te koop in Canada ($ 800,-) maar die waren echt snel verkocht.

2 likes

Nét ontdekt, en ze waren inderdaad OHPF…

Lastig te vinden helaas, witte wijzerplaat variant kom je wat vaker tegen, de non purist nog iets vaker maar zwart? :unamused:

Een purist zou mijn voorkeur hebben, die komt het dichtst bij de orginelen in de buurt.

Altijd spijt dat ik er destijds niet zo’n zwarte no.1 gekocht heb maar gelukkig hebben de 1953 nog :slight_smile:

1 like

Leuk eigenzinnig horloge inderdaad! Mooie maat ook.

1 like

Ter info, zie een zwarte Airman op BVA staan voor 600 euro ex.

Hey Eddio, bedoel je deze?

Da’s niet de Airman die ik zoek, maar wel bedankt voor de tip!

Ja die bedoel ik. En graag gedaan…

GODMILJAAR WAAROM HEEFT MASSDROP MIJ HIER GEEN MAIL VOOR GESTUURD?? :frowning:

Toevallig iemand gekocht en nu al spijt? :slight_smile:

De no. 1’s waren onlangs op Massdrop, misschien nog wel.

Volgens mij wel met een Selita uurwerk in plaats van een ETA (boeien) maar met saffier wat ik echt niet begrijp.

Ja, heb 't ondertussen beter bekeken. Ze zijn echt wel opvallend anders dan de re-edition van 2014…

Zit net toevallig naar deze te kijken.

Ja, die is ook mooi! Doén :slight_smile:

1 like

Eerlijk gezegd heb ik ze nog niet in detail bekeken, wat mij opviel waren deze twee dingen en dat er een grotere maat is toegevoegd.

Ik weet ook niet wat ik van het beleid van Invicta moet denken. De 2014 versie was perfect en niet gelimiteerd dus waarom die niet opnieuw uitbrengen?

De 1953 hommage was wel gelimiteerd maar toch word er met een kleine wijziging (wijzers) opnieuw
een gelimiteerde oplage uitgebracht.

Oude modellen lijken continue in de uitverkoop

Erg mooi en cool horloge! Zelf zou ik liever van een gewone 12 uurs versie de tijd aflezen.