Afgelopen vrijdag ben ik naar LEXwatches geweest om een van mijn droomhorloges te gaan kopen.
Ik had er slecht van geslapen zo opgetogen was ik.
Eindelijk zou ik een horloge van mijn droomlijst(je) kunnen kopen.
Toen we aankwamen kwam Alexander net met zijn porsche aanscheuren;ik herkende hem meteen van de foto op internet!
Na een vriendelijke begroeting gingen we naar binnen en werden daar door zijn collega vriendelijk verder geholpen.
In een aparte kamer met een grote tafel en dito stoelen namen we plaats bij een speciale zachte rolex onderlegger om de horloges niet te beschadigen;overal stonden gereedschapjes om banden te verwisselen en zo,de loupe lag ook al voor me.
Ik was er helemaal klaar voor het kon nu elk moment gaan gebeuren!!!
De doos kwam op tafel het horloge(IWC portugieser 7 days) kreeg ik in de hand.
En toen…gebeurde er niets…ik werd er stil van…wat viel dit droomhorloge tegen in het echt zeg!
Alle onderdelen apart waren geweldig het uurwerk adembenemd alles perfect afgewerkt,maar het geheel kwam op me over als een plastic bouwdoos met plastic verchroomde onderdelen.
Ik was er kapot van,de vonk sprong niet over,het horloge ging niet leven!
Ik had het geld in mijn zak het droomhorloge in mijn hand maar het horloge leek verder weg dan ooit!
Teleurgesteld gingen we (mijn vrouw en ik) naar huis,met een mooi horlogeboek(uhrenexclusiv 2011) gekregen van lex!
Om welk horloge ging het dan? Ik heb nog nooit meegemaakt dat een Rolex als plastic overkomt… Maar wel zonde dat de klik er niet was, wel heel belangrijk. Wat is je volgende droomhorloge nu dan?
jammer man ,
maar bij een horloge in deze prijsklasse ben ik wel met je eens dat je toch wel erg verliefd moet zijn als je zoiets in je handen hebt.
mocht de vonk er niet zijn dan ook niet doen!!
succes met je verdere tocht!
Jammer voor je. Was dit de eerste keer dat een van je droomhorloges tegenviel, of heb je dat vaker meegemaakt? Misschien is het nadeel van de IWC Portuguese wel dat er zoveel hommages zijn,die er vaak goed uitzien (Parnis als voorbeeld), dat het grote prijsverschil tussen echt en hommage gevoelsmatig niet lijkt te kloppen. Zou het anders zijn geweest als de IWC 20% zou hebben gekost van het bedrag dat je bij je had?
Groet Roelof
Ik heb ook een iwc mark xv1 met stalen band in mijn bezit;op dit horloge was ik meteen verliefd toen ik het in mijn handen kreeg.
Alle onderdelen prachtig en het geheel bijna ongrijpbaar mooi!(die laatste stap miste de portugieser voor mij)
Van de portugieser verwachtte ik eigenlijk nog meer (te veel misschien?) omdat dit horloge ook nog eens dat geweldige uurwerk heeft.
Maar zoals iwc zelf al zegt hebben de horloges wel familie-overeenkomsten maar zijn ze ook heel verschillend.
Nu ging ik voor de ultieme iwc en dat bleek dit horloge niet te zijn voor mij.
Bij rolex ben ik ook wel eens gaan twijfelen en daarom in het verleden zo’n horloge weer verkocht.
Eigenlijk ben ik een ongelofelijke zeikerd een muggezifter denk ik dan,maar het horloge gaat dan toch weer weg!
Gisteren ben ik ook naar panerai gaan kijken,ook een horloge dat op mijn lijst staat ,net als een nautilus en een lange saxonia en reverso grande.
Van te voren gebeld en ze hadden mijn favoriet de luminor 1950 3 days gmt liggen ;daar zou ik naar gaan kijken!
Toen ik bij pijnenburg kwam zag ik in de etalage al een jaeger-lecoultre reverso grande 976 naar me lachen.
Ja het is me wat als je al jaren een lijstje hebt en dan plotseling over de middelen beschikt om er een te kunnen kopen!
De panerai bekeken ;een betoverende logge maar toch mooie driedimentionale klok!
Alleen de afwerking viel me een pietsje tegen .
Het stoorde me niet echt,paste wel bij zo’n gebruikshorloge,maar toch maar even die reverso erbij gevraagd.
Ik was meteen verkocht!!!
Wat een bijzonder gevoel om zo’n icoon in je hand te zien;wat een waanzinnige afwerking.
En wat een feest om de kast te kantelen en het simpele maar mooie uurwerk te zien!
Toen ik het horloge om de pols deed voelde ik meteen dat we voor elkaar bestemd waren;ik voelde me een met het horloge.
Je snapt het al:dit horloge zit nu nog om mijn pols
De panerai komt later wel denk ik; tweede hands met wat kleine beschadegingen waarschijnlijk:) De portugieser is over en de nautilus en saxonia blijven op de lijst.
Gerard van de horlogeplatform die mij een flipperaar noemt,zegd dat hij denkt dat ik pas echt rust heb als ik de nautilus bezit !
Nu voel ik me in de horloge hemel met mijn reverso grande 976!
Van de week ga ik proberen wat foto’s te plaatsen!
Zo zie je maar wat een horloge in het echt nog kan doen of juist niet. Zo vond ik de 243 echt drie keer niks tot dat ik hem in het echt zag. Gelijk meegenomen!
Gefeliciteerd met deze aankoop. Zo zie je maar, verliefdheid is meer dan een optelsom van een fraaie buiten- en binnenkant. Ongrijpbare emotie speelt gelukkig ook een rol.
Groet Roelof
Dan heb je nu toch een goede keuze gemaakt. Ook een schitterend horloge.
En inderdaad in een ander topic had je al aangekondigd dat je naar de IWC zou kijken.